به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری گیلان افزود: در پیشگاه خداوند شکرگزار هستیم؛ اگرچه ماه ها و روزهای سختی در سال 97 بر مردم گذشت اما باران رحمت الهی امسال و البته موفقیت های ما در صحنه های بین المللی جای شکرگزاری دارد.
وی اظهار داشت: درست است که امروز در تحریم هستیم، اما یادمان باشد از اول پیروزی انقلاب تا امروز، این نخستین باریست که طرفداران این تحریم چند کشور بیشتر نیستند و مخالفان آن، اکثریت قاطع قریب به اتفاق کشورهای دنیا هستند.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تاکنون، تحریم های مختلفی داشتیم و خیلی از کشورهای غربی از آمریکا حمایت کردند ولی هیچ وقت نبوده که تحریم کنندگان ایران ، فقط سردمداران آمریکا و طرفدارانش رژیم صهیونیستی و چند کشور باشد.
وی با اشاره به آمار یک نظرسنجی که در کشور آمریکا انجام شده، گفت: بر اساس این نظرسنجی؛ 60 درصد کار ترامپ مبنی بر تحریم ایران را غلط دانسته و 60 درصد نیز بیان داشتند که ترامپ حق نداشته از برجام خارج شود و این، موضوع خیلی مهمی و یک پیروزی سیاسی است.
حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در منطقه موفقیت های زیادی به دست آورده ایم، افزود: برای اولین بار در تاریخ منطقه و جهان که تصمیم گیری موثر و حتی باید بگوییم تصمیم گیری اصلی برای امنیت منطقه به ویژه سوریه، توسط سه کشور انجام می شود که یکی ایران اسلامی است.
وی اظهار داشت: چه زمانی بوده که ایران در حرکت سیاسی بین المللی و منطقه به عنوان نقش اصلی سیاسی را در منطقه ایفا کند؟ این یک موفقیت برای ماست.
رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه توفیقات زیادی به دست آورده، افزود: این مهم با همراهی همه نیروهای مسلح از جمله سپاه ، ارتش و مردم به دست آمده است.
وی با تصریح اینکه در دنیای به هم پیوسته ای زندگی می کنیم و نمی توانیم نسبت به همسایگان خود بی تفاوت باشیم، گفت: قطعا بدانید اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود، حتما بغداد و اربیل سقوط کرده و داعش در منطقه مسلط و مشکلات زیادی برای کشور ایجاد می شد چراکه نمی توانستیم از ورود مردم عراق به ایران جلوگیری کنیم.
رئیس جمهوری با یادآوری اینکه همه موفقیت های نظام اسلامی جای شکر دارد، افزود: از تمامی این موفقیت ها مهمتر ، حضور ملت ایران است که با وجود سختی ها و مشکلات نشان دادند که خسته نمی شوند، مقاوم هستند و می ایستند.

خبر در حال تکمیل است ....
به گزارش ایرنا رئیس جمهوری و شماری از اعضای هیأت دولت از روز گذشته (چهارشنبه) به گیلان آمده اند. راه آهن قزوین - رشت عصر دیروز با حضور حجت الاسلام روحانی افتتاح شد. همچنین شامگاه چهارشنبه با دستور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس، 61 طرح و پروژه زیربنایی و اقتصادی در استان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.
شرکت در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان، آخرین برنامه رئیس جمهوری است که امروز انجام می شود.
7286/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.