به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید محمود علوی به عنوان نماینده رئیس جمهوری، شامگاه چهارشنبه در دیدار با مردم آستارا در مصلی این شهر افزود: دشمنان با برنامه ریزی های خود قصد محرومیت ایران از جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی را داشتند اما مردم هوشمند و بصیر، در 22 بهمن امسال با حضور حماسی و باشکوه، آنها را در رسیدن به آرزوی خود ناکام گذاشتند.
وی اضافه کرد: اکنون دشمن به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی است و با اعمال تحریم و افزایش قیمت ها، این هدف ها را دنبال می کند.
وی ادامه داد: سستی پایه های اقتصاد و ضربه به امنیت کشور از هدف های اصلی دشمنان است اما اقوام مختلف ایرانی برای تثبیت نظام اسلامی، جان خود را فدا کرده اند و ایستادگی و همدلی ملت همیشه در صحنه عامل عزت و اقتدار ماست.
حجت الاسلام علوی گفت: تیم های تروریستی علیه کشورمان یکی پس از دیگری شناسایی و هلاک می شوند و طی چند روز گذشته، اقدامات ضد امنیتی سه تیم در غرب کشور با هوشیاری مردم و سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد.
وزیر اطلاعات افزود: دشمن برای تحت فشار اقتصادی بودن مردم ایران تلاش می کند اما با تلاش مسئولان و دولتمردان، نوسانات نرخ ارز کنترل شده و تامین آسایش مردم از دغدغه های دولتمردان است که با مدیریت جهادی، توطئه های دشمنان کم اثر شده است.
وی گفت: با وجود تمام فشارها شاهد پیشبرد برنامه های عمرانی کشور هستیم و اتصال راه آهن رشت به آستارا باعث ایجاد تحول اقتصادی در منطقه خواهد شد و پیگیری این امر در دستور کار دولت قرار دارد.
حجت الاسلام علوی بیان کرد: مردم با اصالت آستارا از فرهنگ و تمدن دیرینه و غنی برخوردارند و برای تثبیت نظام اسلامی در سایه وحدت و همدلی، گام های بلندی برداشته اند.
حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم در این دیدار احیای گذر مرزی 45 کیلومتری مرزنشینان، تجهیز بیمارستان، تعریض محور آستارا-اردبیل، اجرای طرح آبرسانی و فاضلاب شهری، توسعه گمرک، تکمیل سد لاستیکی و خط ریلی آستارا- رشت را از مطالبات مردم این شهرستان نام برد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا هم گفت: این شهرستان با برخورداری از ظرفیت های اقتصادی، مرزی و گردشگری به جایگاه واقعی خود نرسیده و امیدواریم بیکاری جوانان و موانع زیرساخت های توسعه، به سرعت برطرف شود.
وزیر اطلاعات به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری در بدو ورود به آستارا با حضور در گلزار شهدای این شهرستان و نثار شاخه گل و سلام و صلوات، به مقام شامخ آنان ادای احترام و در پایان سفرش از پایانه مرزی اداره کل گمرک آستارا بازدید کرد.
رئیس جمهوری، جمعی از وزیران و اعضای هیأت دولت امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) مهمان گیلانی ها هستند.
بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و اداره کل گمرک این شهرستان در سه حوزه خشکی، دریایی و ریلی فعال است.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.