به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علی یونسی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان تالش افزود: مردم گیلان از نبوغ بالایی برخوردارند و ترک، تالش، گیلک و فارس و سایر اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در این استان در کنار همدیگر، با صمیمیت و برادری زندگی کرده و بستر پیشرفت را فراهم می کنند.
وی ادامه داد: رهبری معظم، رئیس جمهوری، دولتمردان و جریان های سیاسی و اجتماعی با هرگونه تبعیض مخالفند و قومیت و مذهب نباید در انتصاب ها مانع شود و هرگونه اهانت به یک فرقه، قوم یا صاحبان مذاهب و ادیان برخلاف دیانت و اخلاق است.
وی اظهار کرد: در دوران سخت محاصره و تحریم اقتصادی به سر می بریم اما این شرایط دشوار، با مدیریت مسئولان و همراهی مردم طی خواهد شد و هرگز سخت تر و طولانی تر از جنگ تحمیلی نخواهد بود و همدلی مردم با حاکمیت، دشمن را بار دیگر ناکام خواهد گذاشت.
یونسی گفت: دیوانه ای در غرب با خروج از یک معاهده بین المللی، دنیا را علیه ما تحریم کرده اما تخریب کنندگان دولت و نظام اسلامی مطمئن باشند که دولت بر مشکلات واقف است و با برنامه ریزی منسجم، از این پیچ نیز گذر خواهد کرد.
او افزود: هر نویسنده، روحانی یا شخصیت تاثیرگذاری که میان مردم تفرقه افکنی کند؛ باید او را طرد کنیم و تنها با وحدت کلمه می توانیم بر مشکلات فائق آمده و با سرعت بر ریل توسعه حرکت کنیم.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی بیان کرد: حفظ فرهنگ و مشی مردم رسالت بزرگ مسئولان است و باید شایسته سالاری، تخصص، امانت داری و صحت عمل را به عنوان یک اصل و فرهنگ در جامعه ترویج کنیم.
یونسی گفت: اغلب دعواهای به ظاهر دینی در جامعه، در اصل یک دعوای محلی است و در بسیاری از مواقع از یک خانواده بر می خیزد و به صورت یک گفتمان و جریان، خود را نشان می دهد اما ریشه ندارد و به سرعت قابل حل است.
وی افزود: تنوع و تکثر دینی و ملیتی در ایران نوعی امتیاز است و در قرآن نیز به آن به عنوان یک حسن توجه شده اما مسلمانان سایر کشورها به جای توجه به آیات حیاتبخش، بر سر تعصبات بی پایه به جان هم افتاده اند و متاسفانه در اینگونه شرایط، امکان توسعه و پیشرفت ساقط می شود.
یونسی بیان کرد: خدای بزرگ، تالش را متنوع و پر منفعت آفریده و کوه ، دریا ، جنگل و دشت نیز نماد تنوع و تکثر در خلقت است و به تنوع اقوام و قومیت ها نیز نباید به دیده تهدید و نگرانی نگریسته شود.
او گفت: مطالبات و دغدغه های مردم بزرگوار تالش را با دقت جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان در حضور رئیس جمهوری مطرح و به شخص دکتر روحانی منتقل خواهم کرد و بسیاری از مطالبات تالش را در تهران با وزرا و مسئولان عالیرتبه در میان خواهم گذاشت.
فرماندار تالش نیز در این جلسه کمبود آب کشاورزی و نیمه کاره ماندن کمربندی و بیمارستان این شهرستان را از مشکلات و مطالبات بزرگ مردم دانست و توجه ویژه رئیس جمهوری را به حل آنها خواستار شد.
سید عیسی مهدوی افزود: تالش با وجود تنوع مذاهب و فرق، نمونه بارز همزیستی و وحدت است و از منظر اقتصادی نیز رتبه نخست تولید کیوی و فراورده های دامی گیلان را دارد.
وی ادامه داد: 48 درصد اشتغال در تالش در حوزه کشاورزی است و این شهرستان 50 درصد خاویار کشور را تولید می کند اما به علت سنتی بودن سیستم آبیاری و کمبود منابع آن، در حوزه کشاورزی با مشکل مواجه است.
حجت الاسلام امین نقدی امام جمعه تالش نیز بهره مندی این شهرستان از راه آهن، رفع ترافیک با ساخت کمربندی، ساخت پل امید و تعریض جاده تالش به خلخال برای کاهش تلفات جاده ای را خواستار شد.
تعدادی از نمایندگان گروه های اجتماعی و اصحاب رسانه تالش نیز در سخنانی به مشکلات مختلف مردم این شهرستان اشاره کرده و رفع آنها را خواستار شدند.
حجت الاسلام یونسی در بدو ورود به تالش، در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و با اهدای شاخه های گل و نثار سلام و صلوات، به مقام شامخ آنها ادای احترام کرد.
رئیس جمهوری، جمعی از وزرا و اعضای هیأت دولت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مهمان گیلانی ها خواهند بود و نخستین برنامه دکتر روحانی حضور در جمع مردم استان و سخنرانی در ورزشگاه شهر لاهیجان است.
حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره برداری از چند طرح مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.
شهرستان تالش با چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.