محمد رضا کشاورز در روز درختکاری و آغازهفته منابع طبیعی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت :در همین راستا بیش از10 هزار اصله نهال رایگان از گونه های افرا،صنوبر،بلوط،سرو و توسکا از امروز در طی هفته منابع طبیعی در شهرستان املش توزیع می شود.
وی با اشاره به فعالیت منابع طبیعی املش درحفاظت ازعرصه های ملی ادامه داد:علاوه بر حفاظت از 24هزار هکتار از عرصه های ملی در شهرستان کارکنان منابع طبیعی املش در زمینه های مختلف از جمله نشانه گذاری،برداشت درختان باغی و غیره به حجم بیش از 5 هزار مترمربع سال گذشته درشهرستان املش انجام شده که اشتغالزایی رابه دنبال داشته و گردش مالی مناسبی را برای فعالان دراین عرصه فراهم کرده است.
کشاورز از گابیون بندی بیش از یکهزار متر مربع از عرصه های منابع طبیعی ،بیش از 15هزار هکتار تثبیت بیولوژیک خبر داد و افزود:این اداره با همکاری ریاست محترم دادگستری و دادستان املش 7هکتار از اراضی ملی را در قالب تبصره ذیل ماده 55 و احکام قضایی خلع ید نموده و بناهای احداثی در آنها راتخریب کرده است.
وی در مورد قاچاق چوب و برخورد با خاطیان گفت:در همین راستا 6 پرونده درسال جاری تنظیم و به مراجع قضایی ارسال و بیش از 16مترمکعب چوب و 12 استر هیزم از متخلفان به نفع دولت ضبط شده است.
وی وجود مراتع طبیعی را برای شهرستان املش یک مواهب خدادادی دانست و افزود:این مهم در تولید گوشت، و فراورده های لبنی و گردش اقتصادی شهرستان بسیار حائز اهمیت بوده است لذا برای تأمین همین مورد منابع طبیعی شهرستان املش در جهت انجام وظیفه خویش با کنترل ورود و خروج دام و رعایت ظرفیت چرا،اجرای قرق و...سعی در تقویت پوشش گیاهی مناسب مراتع دارد.
هفته منابع طبیعی امسال با شعار منابع طبیعی بزرگترین سرمایه آغازشده و در کشور ما از 15اسفند تا 22 اسفندهفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
شهرستان املش با2بخش مرکزی و رانکوه در70 کیلومتری شرق مرکز گیلان واقع شده است.
7291 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.