رئیس هیات کاراته استان گیلان شامگاه دوشنبه در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان رقابت های لیگ جهانی کاراته وان اتریش که یکشنبه شب پایان یافت، سارا بهمنیار با درخشش خود به فینال این مسابقات راه یافت و سرانجام موفق به کسب مدال نقره شد.
رضا رسولی افزود: بر این اساس و در فینال مسابقات وزن منهای 50 کیلوگرم بخش بانوان ، بهمنیار کاراته کار شایسته گیلانی مقابل آیاکا تادانو ورزشکار قدرتمند ژاپن قرار گرفت و با نتیجه دو بر صفر نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره این وزن دست یافت.
وی ادامه داد: این کاراته کار ملی پوش گیلانی در جریان این رقابت ها ابتدا سارا لئال از پرتغال را یک بر صفر شکست داد، سپس الکساندرا لیدوژا از روسیه را با نتیجه سه بر صفر مغلوب کرد و در سومین مبارزه مقابل کاتریانا کروا از اوکراین قرار گرفت که این حریفش را نیز شکست داد.
رسولی بیان کرد: بهمنیار در چهارمین دیدار خود در مسابقات لیگ جهانی کارته وان اتریش مقابل سارا هوبریش آلمانی قرار گرفت و این حریفش را با نتیجه چهار بر یک مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت که در این مرحله نیز با نتیجه دو بر صفر برابر شی ائو شانگ از چین تایپه غلبه کرد و فینالیست شد.
در رقابت های کاراته لیگ جهانی وان اتریش ، 2057 کاراته کار از 99 کشور حضور داشتند که به مدت سه روز در بخش های کاتای انفرادی و تیمی مردان و بانوان و مبازه بانوان و مردان در اوزان مختلف با هم به رقابت پرداختند.
کاراته کاران تیم ملی ایران نیز در این مسابقات موفق به کسب دو مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند که هدایت و سرمربی گری تیم ملی کاراته بانوان ایران را ، سیده ستاره موسوی از استان گیلان بر عهده داشت.
سارا بهمنیار که طی سال گذشته در وزن 50- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شده بود ، سال جاری در اولین حضورش در تیم ملی بزرگسالان توانست در رقابت های جهانی اسپانیا مدال برنز کسب کرده و به عنوان اولین بانوی گیلانی دارنده مدال جهانی در رشته کاراته معرفی شود.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.