محمد پورجعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از آسیب‌های جوامع امروزی معضل پسماند است که از جنبه‌های مختلف، محیط زیست و بهداشت جامعه را درگیر کرده است.
وی اظهار داشت: پرداختن به این معضل و نشان دادن راهکار مناسب به مردم و مسئولان برای داشتن شهر و کشوری عاری از آلودگی‌ها ، وظیفه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مرتبط است و برای اینکه بتوانیم تا حدودی از معضل پسماند رهایی پیدا کنیم ، باید همه مردم و مسئولان پای کار بیایند .
وی اضافه کرد: به دلیل فقدان قانون و مقررات مناسب و یا خلاء‌های قانونی برای آسیب‌زنندگان به محیط زیست متناسب با اعمالشان مجازات لازم پیش بینی نشده تا جایی که این مورد دست بسیاری از متخلفان را برای ادامه اعمال خلافشان باز می‌گذارد.
پورجعفری افزود: در این بخش نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وظیفه اصلی آنان قانونگزاری است باید بیش از پیش به این امر مهم بپردازند و با تصویب قوانین سفت و سخت راه را بر متخلفان زیست محیطی ببندند.
وی اظهار داشت : در یک سال گذشته 35 قسمت موشن گرافیک و پویانمایی توسط حوزه هنری گیلان تولید شده که از فروردین 1398 در اختیار صدا و سیما و رسانه های جمعی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: موارد تولیدی یادشده با موضوع زباله‌های استان گیلان و قوانین و مقررات پسماند است.
به گفته مسئولان گیلان آنچه که محیط زیست استان را تحت تاثیر قرار داده، ورود سالانه 35 میلیون گردشگر به استان است که به طور طبیعی میزان تولید زباله هم افزایش می یابد به طوری که روزانه حدود دو هزار و 600 تن زباله در گیلان تولید و این زباله نیز با بدترین وضعیت زیست محیطی دفع می شود.
1881 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.