به گزارش ایرنا، نمایشگاه نقاشی خط محمد مظهری از دهم تا شانزدهم اسفند ماه از ساعت چهار تا هشت در نگارخانه الهی رشت در معرض تماشای علاقمندان است.
هنرمند جایی همانگونه که ابوسعید ابوالخیر سروده آه از غم تو هزار آه از غم تو از رنگهای خاکستری و تیره برای بیان احساس استفاده کرده .
جایی نیز عشق او را چنان به شوق آورده که خطوط تابلو سرشار از رنگ و حرکت است .
در اثری مقام فنا را همانگونه که شاه نعمت الله ولی گفته 'درمقامی که جسم و جان نبود ، بود و نابود خود نخواهد بود' با خط و رنگ به نمایش گذاشته .
حروف و کلمات، آن گاه که شعر میرزا نصیر اصفهانی را بر صفحه می نگارد که ' غم دیرینه گر در سینه داری چه غم گر باده دیرینه داری ' گویی خود از مستی سر از پا نمی شناسند.
به گزارش ایرنا، محمد مظهری دربیانیه نمایشگاه آورده است : نیمه شب هجدهمین روز دی ماه 60 در کرج به دنیاآمدم در13سالگی با قلم آقای ابوالفضل مقدادی با نستعلیق آشنا شدم، سپس به انجمن خوشنویسان رفتم و تا 17سالگی نزد استاد غلامرضا خلج و مجید امامی پرورش یافتم و حاصل آن 4سال قبولی در دوره ممتاز بود.
کمانچه را به سال77 از دستان روزبه اسدیان آموختم. سال 80 وارد دانشگاه هنر کرج شدم و در سال 86 پایان نامه خود را در رشته نوازندگی کمانچه در مقطع کارشناسی به راهنمایی استاد اردشیر کامکار اجرا نمودم. سال 85 مفتخر به حضور در کنسرتها و آلبومهای گروه رستاک , گروه خاموش شدم. آلبومها: رنگواره های کهن(رستاک) 86 همه اقوام من (رستاک) 89 بادبان شکسته(آهنگساز حسین قاسمپور ,آواز حسین علیشاپور)89 نارنگ(آهنگساز سامان سرداریان ,آواز مجتبی عسگری)91 سرنای نوروز(رستاک)92 سحرخوانی(خاموش) آواز مجتبی عسگری93 میان خورشیدهای همیشه(رستاک)96 ره نشین(خاموش) آواز ناصر موسوی96 کنسرتها: اجرای کنسرت درپنج قاره (22کشور) ودر اکثر شهرهای ایران درسال96پس از19سال فعالیت موسیقی دوباره مسحور خوشنویسی تقریبا تمام سال گذشته را مستغرق نستعلیق گشتم حاصل سالی که گذشت آثار حاضرست. نگارخانه الهی رشت در خیابان تختی، کوچه قربانی، بن‌بست شادمان پلاک 10 واقع است .
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.