به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره محیط زیست آستارا روز دوشنبه در حاشیه بازدید دوستداران محیط زیست از مرال های پناهگاه حیات وحش گفت: سوم مارس روز جهانی حیات وحش، رویداد جهانی است که امسال با موضوع 'زندگی زیر آب، برای مردم و سیاره' انتخاب شده و بر حفاظت از منابع زیستی اقیانوس ها و دریاها تمرکز دارد.
محمد رضا روشنی افزود: این روز فرصتی برای آشنایی با تنوع شگفت انگیز گونه های گیاهی و جانوری استان و مشکلات پیش رو برای حفاظت از این گونه های ارزشمند در زیستگاه های طبیعی است.
وی بیان کرد: پارک طبیعت گردی آستارا در ایام نوروز مورد توجه گردشگران قرار می گیرد و بیش از 10 راس مرال در محدوده 65 هکتاری پارک نگهداری می شوند.
وی بیان کرد: مرال از انواع گوزن بومی ایران است و در گذشته جمعیت زیادی از این گونه در نواحی جنگلی ساحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس زندگی می کردند اما به دلیل شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه، با خطر انقراض مواجه است و در برخی ارتفاعات دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی مشاهده می‌شود.
پناهگاه حیات وحش لوندویل شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یکهزار و 74 هکتار جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.