به گزارش گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره برای آگاهی سازی جامعه نسبت به بیماری ایدز و مبتلایان به ویروس HIV انجام و در دو بخش رقابتی و جانبی برگزار شد؛ صدها اثر با موضوعات جشنواره شامل جامعه ای عاری از ایدز ، من هم تست می دهم ، مادر سالم ، کودک سالم ، من از سلامت خود آگاه هستم و موضوع امید به دبیرخانه ارسال شد که از میان، 130 اثر راهی جشنواره شد.
بالاترین آمار شرکت کننده از استان های گیلان، البرز و تهران بوده و کامبیز درمبخش، امیر احدی، هما خوشبین و حبیب درخشانی داوران هنری و از بخش تخصصی پزشکی نیز تیمی هشت نفره عهده دار گزینش آثار بودند.
مهناز پورنگ دبیر جشنواره در گفت وگو با ایرنا سه هدف اصلی این جشنواره را به صفر رساندن انگ و تبعیض در رابطه با مبتلایان به این بیماری، به صفر رساندن مرگ ناشی از ایدز و همچنین به صفر رساندن مبتلایان جدید ذکر و اضافه کرد: زبان هنر، زبانی بین المللی است و در نقاشی گویا شخص با فرد دیگری در حال گفت وگو است و این مسئله می تواند اتفاق خوبی باشد.
وی با یادآوری اینکه این دوره از جشنواره در سطح ملی فراخوان داشت، گفت: مشتاق هستیم که این رویداد به سطح بین المللی گسترش یابد؛ آذرماه امسال فراخوان جشنواره رسانه ای شد و تا اسفند ماه زمان برگزاری، زمان اندکی برای نهایی شدن امور نمایشگاه وجود داشت که البته با استقبال خوب هنرمندان روبرو شدیم.
جشنواره روبان قرمز ، میزبان هنرمندان توان‌یاب نیز بود که در مراسم اختتامیه به صورت نمادین تقدیر شدند و در خاتمه متین فکری‌فلاح و نیلوفر ربانی هر دو از لاهیجان و شبنم شاهرخ از تهران به ترتیب به عنوان برگزیدگان اول تا سوم، معرفی و تجلیل شدند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.