مهدی ولی پور روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: کاروان سلامت هلال احمر گیلان با مشارکت 17 نفر از پزشکان، کارشناسان داوطلب، امدادگران و کارکنان جمعیت برای این تعداد از مردم در روستای چولاب بخش کوچصفهان خدمات درمانی، دارویی و آموزشی رایگان انجام دادند.
وی خاطر نشان کرد: پزشکان و کارشناسان حاضر در این طرح به ساکنان روستای چولاب و روستاهای اطراف خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، مشاوره روانشناسی، تجویز داروی رایگان ، بهداشت محیط و مشاوره بهداشتی ارایه دادند.
همچنین به گفته وی دوره بازآموزی کمک های اولیه ویژه مربیان جمعیت هلال احمر استان گیلان از امروز (یکشنبه) در اردوگاه شاخه زیتون منجیل آغاز شد.
این دوره آموزشی از امروز با حضور 48 نفر از مربیان درجه دو و سه کمک های اولیه استان گیلان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد.
ولی پور افزود: افزایش و ارتقای هم افزایی مربیان کمک های اولیه برای انتقال موثر و درست مفاهیم آموزشی به عموم از اهداف برگزاری دوره بازآموزی کمک های اولیه مربیان هلال احمر است.
وی اظهار داشت: آشنایی بیشتر با تجهیزات کمک آموزشی، ارزیابی خفگی و ایست قلبی، حمل مصدوم و آرگونومی، حمایت پایه و CPR فوریتهای پزشکی، آسیب های عضلانی و اسکلتی ، خونریزی و سوختگی از سرفصل های این دوره است.
وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان این دوره به عنوان مربیان جمعیت هلال احمر، وظیفه انتقال مفاهیم کمک های اولیه را بر عهده دارند که آموزش های تخصصی و توان افزایی به طور مستمر توسط این جمعیت برگزار می شود.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.