به گزارش خبرنگار ایرنا، شاهرخ یوسف زاده چابک روز یکشنبه در دومین همایش استانی آمار و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت گیلان در رشت افزود: بر اساس برنامه توسعه فردی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، هر عضو هیات علمی یک پرونده محسوب می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس این برنامه، بدون خوداظهاری، تمام فعالیت های اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی توسط IT از طریق اتصال سامانه های مختلف پژوهشی، آموزشی و ... کنترل می شود و ارتقاء اعضای هیات علمی از اول فروردین سال آینده بر اساس این برنامه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: مانند این برنامه در حوزه درمان برای پزشکان در بیمارستان های استان نیز در دستور کار قرار می دهیم.
وی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه علوم گیلان بر اساس اسناد بالادستی و افق 1404 و اجرای آن از سال 95 اظهار داشت: این برنامه با بهره گیری و مشاوره علمی از خبرگان و افراد باتجربه دانشگاه طراحی شده است.
یوسف زاده چشم انداز و پیشرو در دانشگاه های نسل سوم ، کارآمد در ارائه خدمات و پیشگام در شاخص های سلامت را نقشه استراتژی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در این برنامه عنوان و اضافه کرد: تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت جامعه با تاکید بر انسان سالم و از طریق فرهنگ سازی و اعتلای بهداشت، درمان و آموزش و پژوهش ماموریت این دانشگاه بر اساس این برنامه است.
وی بیان داشت: در ابتدای این برنامه برای دانشگاه مشخص شد که امکان موفقیت وجود ندارد مگر این که خدمات الکترونیک را گسترش دهیم و فناوری اطلاعات را به عنوان موتور محرکه برای کل دانشگاه دیدیم.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به نقش مهم فناوری اطلاعات در حوزه سلامت خاطر نشان کرد: نظام ارجاع الکترونیک، حوزه درمان و بهداشت را به حرکت درآوده و ارتباط بین بهداشت و درمان بدون کمک IT امکان پذیر نبود.
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در این همایش در سخنانی بیان داشت: ترسیم نقشه استراتژیک مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، ارتقاء وضعیت کمی و کیفی تبادل داده ها با سپاس، استقرار داشبورد مدیریتی گیل اوخان و راه اندازی جریان داده ای سلامت در دانشگاه، استقرار نظام ارجاع الکترونیک در 10 شهرستان گیلان (مارلیک) و ... از جمله اقدامات شاخص انجام شده است.
متین رمضانی اظهار داشت: بازنگری در برنامه استراتژیک با محوریت پایش عملیاتی وزارت، استقرار کامل نظام ارجاع الکترونیک، ارتقاء کیفیت اطلاعات ارسالی با سامانه سپاس، توسعه ارتباطات و زیرساخت های حوزه سلامت، تجهیز و ارتقای دیتا سنتر از جمله برنامه های آتی مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آینده است.
دومین همایش استانی آمار و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت امروز (یکشنبه) از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در رشت برگزار شد. تبیین برنامه های مدیریت آمار و فناوری اطلاعات، معرفی دستاوردهای حیطه فناوری اطلاعات و تقدیر از کارکنان حیطیه آمار و فناوری اطلاعات حوزه سلامت از اهداف برگزاری این همایش است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.