به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی روز یکشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی روستای ویسرود و تنی چند از معتمدان محلی با همراهی دهیار و بخشدار احمدسرگوراب یادآور شد: شفت در سال 1374 به شهرستان تبدیل شد و بیش از 23 سال از این رویداد می گذرد و طی این سال ها از قافله توسعه و عمران عقب مانده و جبران این عقب ماندگی نیازمند کار جهادی است.
وی پروژه راهسازی ملاسرا - شفت را خدمتی ماندگار و یکی از زیرساخت های عمرانی مهم در این شهرستان عنوان و اضافه کرد: اجرایی شدن پروژه آبرسانی به شفت از چشمه های ماسوله رودخان و اتمام مطالعات طرح ساماندهی فاضلاب شهری در سال های اخیر مورد پیگیری مستمر قرار گرفت و اکنون به نتایج خوبی رسیده است .
محسنی با بیان اینکه فاز نخست ساماندهی فاضلاب منطقه امامزاده ابراهیم به اتمام رسید و فاز دوم و تکمیلی آن در ماه های آتی انجام خواهد شد، افزود : طرح تقویت و رفع مشکل آبرسانی به امام زاده اسحاق نیز در سال گذشته به بهره برداری رسید.
وی در ادامه به پیشرفت های شهرستان شفت در سال های اخیر در حوزه تقویت برق و آبرسانی به روستاها اشاره و خاطرنشان کرد: دولت همواره به روستا به عنوان محور توسعه و تولید می نگرد و اقدامات عملی گواه و بیانگر این موضوع است.
نماینده عالی دولت در شفت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سد لاسک پس از 12 سال تعیین تکلیف شد افزود : این سد پیوست زیست محیطی دریافت نموده و برای اجرا به آب منطقه ای ابلاغ شده است .
محسنی با اشاره به اینکه طرح هادی روستاهای محدوده سد لاسک در حال تدوین است افزود : با تهیه طرح هادی مردم این روستاها می توانند بر اساس طرح مذکور اقدام به ساخت و ساز کنند و بستر خدمات رسانی به دستگاه های ذیربط دولتی نیز فراهم خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای محدوده سد لاسک در طول سال های اخیر همواره مورد پیگیری قرار گرفته و اکنون پس از تعیین تکلیف سد یکی از اولویت های اصلی برنامه های عمرانی شهرستان شفت است گفت: سد لاسک همزمان با اجرای طرح هادی و خدمات رسانی به مردم روستاهای مذکور اجرایی خواهد شد و در این راستا پیش بینی های لازم انجام و در حال پیگیری است .
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
سد لاستیکی لاسک با ارتفاع 63 متر، عرض 750 متر و طول سه هزار و 600 متر بر روی رودخانه امام زاده ابراهیم ساخته می شود. این سد به روش فاینانس داخلی ماده 56 با هدف تأمین آب شرب شهرهای شفت، احمد سرگوراب و روستاهای اطراف و تنظیم آب مورد نیاز زیست محیطی پائین دست و همچنین بهبود وضعیت تأمین آب کشاورزی اراضی پائین دست در مدت 48 ماه احداث خواهد شد.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.