به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در فرمانداری این شهرستان گفت: گرانی بی منطق و تخطی برخی فروشندگان از قیمت های مندرج بر کالاها قابل قبول نیست و دستگاه های نظارتی در عمل به وظایف خود سهل انگاری نکنند.
حسن رستم زاد افزود: اقلام اساسی نظیر گوشت، مرغ، آرد و میوه شب عید، با لحاظ جمعیت شناور و گردشگران شهرستان آستارا، از سوی اداره های مرتبط تامین و توزیع شود.
وی ادامه داد: کنترل قیمت ها نیازمند اقدام جهادی است و نیروی انتظامی، اداره های صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف در برخورد با گرانفروشان و خاطیان چشم پوشی نکنند.
رستم زاد بیان کرد: در حالی که گیلان از مراکز اساسی تولید میوه است، گرانی میوه در آستارا نشانه نبود نظارت کافی بر بازار آن است و با توجه به انتقاد امام جمعه آستارا از گرانی برخی کالاها، از سهل انگاری هیچ دستگاهی در تامین مایحتاج مردم چشم پوشی نخواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه از تشدید نظارت ها بر بازار، برقراری کشیک بازرسان و فعالیت سامانه 124 اداره، برای دریافت گزارش ها و شکایت های مردمی خبر داد.
محسن آهنی گفت: در دو ماه قبل سه هزار و 437 بار از واحدهای صنفی بازدید و 106 متخلف اقتصادی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
وی ادامه داد: گزارش ها و شکایت های مردمی در خصوص گرانی کالاها در حال افزایش است و در مدت یاد شده، به 88 گزارش یا شکایت مردمی در روز دریافت آن، با مشارکت کارشناسان اصناف ظرف یک شبانه روز رسیدگی شده است.
او گفت: طی یک و نیم ماه گذشته پنج و نیم تن گوشت منجمد با قیمت مصوب در بازار آستارا توزیع شده اما ناکافی است و برای تامین گوشت و سایر اقلام مصرفی تلاش می کنیم.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.