به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری عصر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گیلان در رشت افزود: نظارت نباید فقط بر حلقه‌های آخر زنجیره تولید مرغ و فروشگاه ها باشد، بلکه تامین کنندگان نهاده و تامین کنندگان عمده نیز در قیمت‌ها تاثیرگذارند.
وی تصریح کرد: برخی شرکت‌ها، ارز های حمایتی و دولتی را برای در اختیار دادن نهاده ها به واحدهای تولیدی دریافت می‌کنند تا آنها کالاها را ارزان تر به مردم عرضه کنند اما برخی اوقات اخلال در آن بر روی قیمت تمام شده اثر می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: کسی که خطا کرده، فروشنده نهایی نیست و تفکیک این امر با متخلفان کار مهمی است.
سالاری با بیان اینکه تعداد این شرکت ها محدود است، اظهار کرد: امکان نظارت بر آنها فراهم است و بایستی نظارت جدی تر شود.
وی با تاکید بر اینکه تولیدکننده و مصرف‌کننده نباید متضرر شوند، تصریح کرد: باید با بررسی های کارشناسی و همه جانبه، قیمت تمام شده مرغ مشخص شود و سپس پیشنهاد قیمت را به ستاد تنظیم بازار کشور ارائه داد.
سالاری با بیان اینکه آنچه تصمیم گیری شود همه موظف به رعایت آن قیمت هستند ، اظهار داشت: دستگاه ها با جدیت نظارت می کنند و با متخلفان برخورد می‌شود تا مشکلی برای مردم در ایام پایانی سال ایجاد نشود.
استاندار گیلان در خاتمه گفت: مقدار ذخیره میوه و مرکبات مورد نیاز مردم استان برای ایام پایان سال و عید نوروز حدود 30 درصد بیش از میزان عرضه شده و مصرف سال گذشته است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.