به گزارش خبرنگار ایرنا 15 گروه موسیقی در 16 نوبت از چهارم اسفندماه میزبان علاقه مندان به هنر موسیقی بودند که بیشترین بخش آن مربوط به حوزه موسیقی بومی و نواحی بوده است.
دو نوازی کمانچه و دودوک به سرپرستی حسام اینانلو و رضا عسگر زاده، ارکستر ما به سرپرستی مهرداد فقیری ، دورگ به سرپرستی بهرام کریمی و امیر عاشورپور ، گروه موسیقی نواحی گیل و دیلم به سرپرستی محمدرضا شاه نوری ، جلیل به سرپرستی جلیل شعاع و ماخولا تا پایان ششم اسفندماه اجرای برنامه داشتند.
روشنا به سرپرستی مظفر شفیعی، فسانه به سرپرستی محمدعلی خودشناس و محمد صالح غلامی دیلمی، مونهد به سرپرستی مسعود دلجو ، رسیتال ویولن و گیتار به سرپرستی نوید شعبانزاده و الهه اسماعیلی فر ، نهفت به سرپرستی حمید دلیری و رامین متبسم، نواحی آوای مهر به سرپرستی محمد آفریدون و ارکستر فیلارمونیک گیلان به سرپرستی کیوان حبیب زاده و پدرام فر یوسفی تا دهم اسفند ماه اجرای برنامه دارند.
جشنواره یادشده همزمان با ١٥ استان کشور از چهارم اسفندماه در گیلان برگزار شده و مخاطبان هنر موسیقی از برنامه‌های طرح‌ریزی شده طی هفت روز، در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء (ص) از آن بهره بردند و امروز بعد از ظهر با مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد و تنها یک اجرا از آن برای دهم اسفند ماه باقیست.
جشنواره همزمانی موسیقی فجر به کوشش انجمن موسیقی استان در بخش‌های موسیقی سنتی، نواحی، ردیف دستگاهی و بازسازی ترانه‌های قدیمی گیلان در حال برگزاری است.
سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با اهداف و ماموریت‌های مشخص‌شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان و گروه‌های موسیقی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری هر شاخه از موسیقی تهیه و تنظیم شده است.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.