رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به پیاده‌راه فرهنگی بیان داشت: این بافت در کنار مزیت‌های خود، آبستن مشکلات متعددی برای ساکنین منطقه و بازاریان شریف رشت شده که عمده این مشکلات در حوزه ترافیک است.

به گزارش ایلنا از رشت، جلسه کمیسیون ترافیک با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستورات اصلاح بودجه سال ۹۷ سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، بررسی پارکینگ پیاده‌راه فرهنگی، بررسی بازگشایی مسیر نیروی انتظامی و تعریض جلوی کلانتری ۱۲ برگزار شد.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت با ذکر این مطلب که پس از طرح بودجه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر یک سری از ردیف های بودجه نیازمند تغییر است از کارشناس این سازمان خواستار توضیح در این خصوص شد.   کارشناس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با اشاره به این موضوع که پس از تصویب بودجه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری و نیاز شهر به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۸ دستگاه اتوبوس به این ناوگان اضاف و ۱۲ دستگاه نیز از اتوبوس‌های موجود بازسازی و به گردونه حمل‌ونقل عمومی افزوده شد که در حال حاضر مجموعه اتوبوس‌های شهری به ۸۰ دستگاه ارتقا یافت.   وی ادامه داد: این افزایش قابل توجه با احتساب افزایش قیمت دلار باعث ارتقا سطح هزینه خرید گازوئیل، سرویس و تعمیر نگهداری اتوبوس‌ها و هزینه‌های جانبی همچون بیمه خودروها می‌شود که مدیریت شرایط کنونی مستلزم تغییر و افزایش برخی ردیف ها در بودجه سازمان است.   عبدالهی با تایید سخنان نماینده سازمان اظهار داشت: تحرک و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باعث تمایل شهروندان به استفاده از این ناوگان شده و تاثیر قابل لمسی در حل معضل ترافیک خواهد داشت.   وی با اشاره به افزایش درآمد سازمان در سال جاری از تلاش پرسنل و مدیران سازمان مدیریت حمل و نقل تقدیر کرد و با اعلام موافقت مشاورین کمیسیون با تغییر برخی از ردیف های بودجه این سازمان موافقت کرد.   رییس کمیسیون ترافیک با اشاره به پیاده راه فرهنگی بیان داشت: این بافت در کنار مزیت های خود، آبستن مشکلات متعددی برای ساکنین منطقه و بازاریان شریف رشت شده است که عمده این مشکلات در حوزه ترافیک میباشد لذا مقتضی است مدیریت شهری و کارشناسان حوزه ترافیک راهکارهای برون رفت از این مشکلات را امکان سنجی کنند.   حامد عبدالهی افزود: با وجود همه مشکلات موجود عملکرد مدیریت شهری در خصوص حل معضل ترافیک بافت مرکزی به هیچ وجه قابل دفاع نیست و اقشاری زحمتکش از قبیل رانندگان تاکسی مدتهاست به دلیل بی برنامگی ها تحت فشار میباشند که باید با بررسی و بازگشایی مسیرهای مشخص شده و احداث و بکارگیری پارکینگ در فضاهای موجود در محدوده و فروش کارت تردد برای مشکلات موجود راهکار ایجاد کرد که این امر تنها با عزم شورای شهر امکان پذیر نیست و همکاری همه نهادها و سازمانهای درگیر و علی الخصوص نماینده ارشد دولت در استان را میطلبد.   در ادامه کارشناسان ترافیک سازمان مدیریت حمل و نقل برخی از راهکارهای برون رفت از معضل ترافیک در محدوده پیاده راه فرهنگی را ارائه دادند که عبارت است از: - اصلاح هندسی ورودی پیاده راه در سه محور منتهی به آن - ساماندهی خطوط تاکسی و مینی بوس در پوسته اصلی - بهره برداری از رینگ هسته مرکزی - ساماندهی پارک حاشیه ای معابر محدوده پیاده راه - احداث پایانه در پارکینگ سازمان زندانها - بازگشایی پارکینگ های موجود در محدوده با رایزنی با مالکین - تملک گاراج های بلااستفاده - بازگشایی خیابان اقتصاد - احداث قطار شهری در محدوده پیاده راه   عبدالهی با اشاره به این مطلب که رسیدگی به معضل موجود باید هر چه سریع‌تر از فاز مطالعه به فاز اجرایی و عملیاتی تبدیل شود، خواستار رایزنی با مالک برخی از پارکینگ هایی که در حال حاضر شهرداری توان تملک آن را دارد شد و از پیگیری رایزنی‌های اولیه با مدیرکل اداره زندان‌ها در خصوص تملک و یا اجاره زمین متعلق به این سازمان در محدوده مذکور خبر داد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.