شادمان نعمتی روز شنبه در حاشیه نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: راه اندازی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه سلامت طی سه سال اخیر در دستور کار دانشگاه قرار گرفت که با پیگیری های مکرر تحقق یافت.
وی اظهار داشت: سهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه سلامت پرداخت شده و این صندوق عملا فعالیت خود را آغاز کرده است.
نعمتی درباره نحوه پرداخت وام خاطر نشان کرد: شرکت های فناور حوزه سلامت در استان متقاضی درخواست وام بایستی لایحه داده و وام را از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران حوزه سلامت دریافت کنند.
وی با تاکید بر این مطلب که تبدیل ایده ها به ثروت بایستی مورد توجه قرار گیرد و علم را در سفره مردم بیاوریم، اظهار داشت: بایستی برای اساتید و دانشجویان راه را نشان دهیم که همه چیز آموزش، مدرک و حتی پژوهش نیست، می توان محصول تولید کرد و ثمرات آن را در سفره مردم آورد.
نعمتی با بیان این که اعضای هیات علمی در دانشگاه بایستی قدر جایگاه خود را دانسته و با پژوهش های کاربردی برای رفع مشکلات تلاش کنند، تصریح کرد: تفکر خلاقیت، رویکرد حل مسئله و تفکر کار گروهی بایستی مورد توجه قرار گیرد.
نشست هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان امروز (شنبه) با موضوع، توسعه فناوری های سلامت، فرصت ها و تهدیدها در رشت برگزار شد.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان دارای 40 هسته و شرکت فناور است.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.