به گز ارش خبرنگار ایرنا محمدرضا محسنی روز چهارشنبه در نشست شورای ترافیک ، ستاد مدیریت پسماند و هماهنگی تسهیلات خدمات سفر شفت، بر توسعه زیرساخت های عمرانی و ارتباطی و ارتقاء ایمنی راه های دسترسی به شهرستان تاکید و اضافه کرد: طرح گسترش فضای شهری با ساخت بلوار در ورودی شهر شفت در حال پیگیری است که در امتداد پروژه راهسازی ملاسرا شفت می تواند اجرایی شود.
وی با بیان اینکه اتصال فضای شهری شفت به احمد سرگوراب با ساخت بلوار در مسیر روستای عثماوندان می تواند بر اقتصاد این محور گردشگری تاثیرگذار باشد، افزود: شهرداران با همراهی دستگاه های ذیربط بسترهای لازم این طرح را فراهم کنند.
محسنی بر تقویت روشنایی معابر و پاکیزگی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان شفت به ویژه در روزهای نوروز تاکید و خاطرنشان کرد: راهداری ، آشکار سازی نقاط حادثه خیز را در اولویت قرار دهد .
وی با اشاره به اینکه اصلاح مهندسی معابر تنها پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان شفت و با رعایت نکات ایمنی و دیدگاه کارشناسی پلیس راهور قابل اجراست، افزود : جایگاه دستگاه ها و مسئولیت های آنان در قانون مشخص شده است.
فرماندار شفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفرهای نوروزی و ورود هزاران گردشگر و زائر به این شهرستان گفت: اداره حفاظت از محیط زیست و راهداری و با همکاری بخشداران، شهرداران و دهیاران پاکسازی مسیرهای اصلی و ورودی شهرها و روستاها از زباله را مورد پیگیری قرار دهند ؛ هر چند در این راستا نیازمند مشارکت های عمومی و نگاهی نو به محیط زیست هستیم که گام نخست آن آموزش و فرهنگ سازی است.
محسنی بر ایجاد فضای نشاط و شادابی برای مردم به ویژه در نوروز تاکید کرد و افزود : برگزاری جشنواره ها ، اجرای برنامه های آیینی نوروز ، دایر نمودن نمایشگاه های صنایع دستی و برنامه های فرهنگی می تواند زمینه های معرفی بیش از پیش شهرستان را فراهم آورد .
فرماندار شفت در ادامه به لزوم ساماندهی خانه مسافر ها و مراکز اسکان فرهنگیان اشاره و اضافه کرد: نظارت های صنفی و بازرسی های مشترک دستگاه های ذیربط در روزهای پایانی سال باید تشدید و بانک ها نیز در این ایام باید خدمات خود را تداوم و تسریع بخشند.
وی افزود : دستگاه های خدماتی باید برای روزهای نخست سال نو برنامه ریزی و فهرست کشیک نوروزی را به دستگاه های ذیربط ارسال کنند .
فرماندار شفت با اشاره به اینکه هرگونه عملیات عمرانی دستگاه های ذیربط در شهرها و روستاهای این شهرستان باید تا 20 اسفند ماه متوقف و یا به پایان برسد ، تصریح کرد: ادامه عملیات اجرایی پروژه ها و طرح ها پس از تعطیلات و خروج گردشگران نوروزی قابل پیگیری است.
شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است. پل تاریخی لیشاوندان، مجموعه باستانی کمسار، خانه قدیمی فرضعلی خرم واقع در روستای ملل چاله بیجارسر از جاذبه های تاریخی شفت، منطقه کوهستانی جنگلی امامزاده ابراهیم ، منطقه جلگه جنگلی چوبر، منطقه کوهستانی سیاه مزگی مناطق نمونه گردشگری این شهرستان و خرفکل، پارک جنگلی چوبر، مناطق ییلاقی امامزاده ابراهیم و امامزاده اسحاق و چناررودخان ، کانال هوایی روستاهای بدآب و خرفکل ، مدخل خروجی آب بر فومنات واقع در روستای چوبر از جاذبه های طبیعی گردشگری شفت هستند.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.