به گزارش خبرنگار ایرنا رضا مسرور روز چهارشنبه در جشنواره مهارت آموزی گردشگری با اشاره به امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد انزلی و اداره کل فنی و حرفه ای گیلان برای افزایش مهارت بین فعالان حوزه های مختلف محدوده این منطقه اظهار کرد: دنیای امروز به مهارت افراد اهمیت می دهد و مدرک تحصیلی از اهمیت کمتری نسبت به مهارت برخوردار است.
وی افزود: با توجه به گردشگر پذیر بودن گیلان، یکی از مشکلات این استان نبود مهارت در گردشگری و هدایت گردشگران برای استفاده هرچه بهتر از مواهب طبیعی و جاذبه های تاریخی و همچنین در آمد زایی فعالان صنایع دستی با فروش محصولاتشان است.
مسرور تاکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص مهارت آموزی به فعالان حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی تا دو سال آینده این منطقه به عنوان الگو برای کشور معرفی خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت محسوس محیط کسب و کار امروزی با دوسال گذشته تصریح کرد: فعالان اقتصادی زمانی می توانند موفق شوند که خود را با محیط کسب و کار و با فناوری های نسل چهارم وفق دهند.
مسرور با اشاره به نوسانات قیمت ارز در کشور و کاهش سفرهای خارجی و استقبال مردم از سفرهای داخلی افزود: استان گیلان با وجود همه ظرفیت ها برای جذب گردشگر، کارهای نکرده بسیاری در این حوزه دارد و باید شرایطی فراهم شود تا گردشگران به صورت هدفمند وارد این استان شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: باید محیط کسب و کار توسط فعالان اقتصادی رصد شده و در بخش های سود آور نقش آفرین باشند و باید بگویم یکی از حوزه ها استفاده از فناوری های موج چهارم است و یقین دارم که اقتصاد کشور در آینده نزدیک به این سمت می رود.

** در کنار آموزش های تخصصی، نیازمند آموزش های نرم هستیم
مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان نیز در این مراسم با اشاره به لزوم استفاده از آموزش های نرم در کنار آموزش های تخصصی اظهار کرد: شناسایی و ایجاد فرصت اشتغال مهمترین هدف فنی و حرفه ای استان است که همگان باید به سمت افزایش اشتغالزایی برای گیلان گام بردارند.
محمد حسینی افزود: باید با شناسایی ظرفیت ها ، بهره برداری لازم را از آن ببریم تا با ایجاد فرصت برای مهارت آموزان زمینه های اشتغالزایی نیز فراهم شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در روستاهای استان تاکید کرد: براساس اسناد بالادستی و مطالعات انجام شده، آموزش های گردشگری می تواند فرصت های اشتغالزایی بسیاری را در روستاها فراهم آورده و مهاجرت معکوس روستاییان را به دنبال داشته باشد .
حسینی با اشاره به برنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای برای ایجاد بستر های لازم برای آموزش روستاییان با همکاری دستگاه های متولی در جهت پشتیبانی و حمایت از گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: بازاریابی برای فروش محصولات تولید کننده از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید آموزش های مهارتی موثر برای بازاریابی را در دستور کار قرار دهیم.
وی تصریح کرد: چند شغله شدن روستاییان هدف مهمی است که باید به آن دست یابیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، جشنواره مهارت آموزی گردشگری با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی و فنی و حرفه ای گیلان در قالب برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در 30 غرفه و با حضور بیش از یکصد هنرمند صنایع دستی استان در سالن همایش ها و نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد .
در این جشنواره از سامانه فروش اینترنتی محصولات صنایع دستی گیلان و سامانه برنامه ریزی آموزشی مراکز گردشگری استان نیز رونمایی شد .
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.