معاون امور فرهنگی جوانان ورزش و جوانان گیلان گفت: با برگزاری تورهای کارآفرینی روستایی می‌توان از تجربیات کسب و کارهای موفق در روستاهای سراسر کشور بهره برد.

به گزارش ایلنا از رشت، هاشم اسماعیلی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در حوزه کسب و کار روستایی کشور گفت: با آغاز بکار دبیرخانه کارآفرینی کشور در ابتدای سال 97 در استان گیلان برنامه های متعددی در راستای توسعه کارآفرینی در دستورکار قرار گرفته است که یکی از این برنامه ها که بصورت تخصصی به آن پرداخته شد کسب و کار روستایی است.

وی با اشاره به اینکه این دوره سومین دوره کارآفرینی در گیلان است تصریح کرد: همزمان رویداد کارآفرینی در حوزه رباتیک در رشت شروع بکار می کند.   اسماعیلی در راستای تحقق اهداف و فعال‌سازی شبکه کارآفرینی در حوزه روستایی گفت: شرکت کنندگان در این همایش بعنوان نماینده های استان ها و مسئول حوزه کارآفرین روستایی جوانان باید تلاش کنند فرصت مناسبی در حوزه کسب و کار روستایی رقم بزنند و با تشکیل یک بانک اطلاعاتی مناسب نسبت به شناخت کافی از فعالین حوزه کارآفرینی روستایی اقدام کنند.   اسماعیلی برگزاری این رویدادها را سرآغازی برای تداوم دوره های توانمند سازی در سراسر استان ها دانست و گفت: در سال آینده با منطقه بندی استان ها و شناسایی فرصت های کار آفرینی روستایی بتوانیم در توسعه این حوزه نقش بسزایی داشته باشیم.   معاون فرهنگی و امور جوانان گیلان با اشاره به الگو سازی فعالیت های کار آفرینی روستایی اذعان کرد: با برگزاری تورهای کارآفرینی روستایی باید از تجربیات کسب و کار های موفق در روستاهای سراسر کشور بهره برد.   وی در ادامه از رونمایی از سامانه ملی انتخاب کار آفرین برتر در سال آینده خبر داد و گفت: کار آفرینان سراسر کشور با ثبت نام در این سامانه در مرحله اول توسط استانها و در مرحله بعدی بصورت منطقه ای و کشوری ارزیابی و بررسی خواهند شد و بعنوان کارآفرین برتر انتخاب می شوند .   هاشم اسماعیلی گفت : تمام تلاش دبیرخانه ملی کارآفرینی جوانان این است‌که بتواند با تولید شغل ، اشتغال و کارآفرینی برای جوانان انجام دهند و تولیدات این حوزه را در شبکه فروش عرضه کند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.