به گزارش ایرنا، به نقل از واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، حامد بشردانش با بیان این که حوزه خدمات شهری شهرداری رشت با تمام توان در حال خدمت رسانی به شهروندان است اظهار داشت: یکی از این اقدامات پاکسازی حاشیه رودخانه هاست.
وی با بیان این که انتظارست تا شهروندان نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند، افزود : در روزهای سرد زمستان، نیروهای پاکبان با تلاش در حال آماده سازی فضای شهر برای استقبال سال نو هستند، بنابراین از شهروندان تقاضا می شود تا برای رعایت حال این قشر زحمتکش از رها کردن زباله در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.
مدیر خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به تلاش پاکبانان در ایام های مختلف سال از جمله در هوای سرد و بارانی با لباس خیس در شرایط سخت برای پاکسازی حاشیه رودخانه ها و کانال ها، خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از زباله ها توسط برخی از کسبه و یا ساکنان منطقه در حاشیه رودخانه و یا داخل کانال ها رها می شود که کار پاکسازی را با سختی بیشتر همراه می کند.
وی خواستار همکاری شهروندان برای داشتن شهری پاکیزه تر شد و ادامه داد: فرهنگ غنی رشت که ریشه در تاریخ پرافتخار این شهر و مردمانش دارد باید در حفظ نظافت محیط زیست نیز نمایان شود و با رودخانه های رشت که سالها مورد بی مهری قرار گرفته اند، برخورد مسئولانه تری انجام گیرد.
مدیر خدمات شهری شهرداری رشت با بیان این مطلب که نمی توان منتظر معجزه برای نجات رودخانه های رشت بود، خاطر نشان کرد: هرچند مسئولان در وضعیت امروز رودخانه ها نقش بسیاری داشته اند اما شهروندان نیز می توانند به سهم خود، با اصلاح برخی عادت ها به بهبود وضعیت فعلی کمک کنند.
وی تاکید کرد: همه ما در برابر محیط زیست، آیندگان و شهرمان مسئولیم و به یاد داشته باشیم که رها کردن زباله، علاوه بر گام برداشتن در مسیر نابودی محیط زیست، منجر به ایجاد شرایط کاری سخت تر برای نیروهای حوزه خدمات شهری نیز می شود.
وی ضمن تقدیر از فعالیت برخی سازمان های مردم نهاد و حرکت های مردمی به منظور نهادینه کردن فرهنگ احترام به محیط زیست، اضافه کرد: چنین اقداماتی می تواند از تشدید وضعیت بحرانی رودخانه ها و همچنین ایجاد زحمت مضاعف برای پاکبانان جلوگیری کند.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.