گزارش شامگاه سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ نشست سرمایه گذاری و توسعه گیلان با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، استاندار گیلان، مدیران عامل بانک‌ها و شماری از مدیران ملی و استانی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.
در این نشست رئیس دفتر رئیس جمهوری بر لزوم توسعه صادرات، توجه به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در جهت افزایش نرخ اشتغال و ایجاد رفاه عمومی تاکید کرد.
در این نشست کارکردهای استان گیلان به عنوان استانی مرزی مورد بحث قرار گرفت و گردشگری، صادرات دریایی، دامپروری، توسعه کشاورزی و گسترش زنجیره های متصل به شبکه کشاورزی مورد ارزیابی قرار گرفت.
همچنین به ظرفیت های منطقه آزاد انزلی بعنوان پتانسیل مهم حوزه تجارت از طریق شبکه دریایی و نیز جابجایی گردشگر از مسیر آبی اشاره شد. تقویت شبکه ریلی گیلان و توسعه آن به سمت دیگر کشورها که گسترش روابط سیاسی، تجاری و مبادلات فرهنگی را به دنبال دارد نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
صبح امروز نیز در نشست‌های جداگانه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور استان‌های دفتر رئیس جمهوری، استاندار گیلان، مدیران استانی و معاونان وزارت‌خانه‌های ورزش و جوانان، نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی و نیز معاونان بنیاد مسکن، حفاظت محیط زیست، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و معاونت عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور پروژه‌های پیشنهادی سفر آتی رئیس‌جمهوری به گیلان مورد بررسی قرار گرفت.
حسن روحانی رئیس جمهوری در اواخر فروردین ماه سال 94 در پانزدهمین سفر استانی خود و نیز اوایل فروردین ماه سال 96 برای بهره برداری از چندین پروژه مهم عمرانی و صنعتی به گیلان سفر کرده بود.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.