علی درجانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ، با اعلام این مطلب افزود: از دو ماه قبل ذخیره این مقدار میوه شامل 700 تن پرتقال و 600 تن سیب بمنظور تنظیم بازار و تامین میوه شب عید در استان انجام شده که اواخر استفندماه جاری توزیع خواهد شد.
وی ذخیره سازی این مقدار میوه را 200 تن بیشتر از سال گذشته ذکر و بر ضرورت نظارت بیشتر سیستم های نظارتی تاکید کرد.
درجانی در خصوص جذب انواع کودهای شیمیایی بیان داشت: در زمینه تامین کود شیمیایی مشکل نداریم و نظارت، ترویج و توصیه کودی دغدغه اصلی ماست که بایستی در شهرستان ها به این موضوع توجه بیشتری شود.
وی توجه به تقویم زراعی کشت برنج و شخم زمستانه را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از معیارهای ارزیابی مدیران شهرستانی، رعایت تقویم زراعی و انجام شخم زمستانه است چراکه رهاسازی آب سد سفیدرود برعهده کمیته توزیع آب کشاورزی است و جهاد کشاورزی به تنهایی تصمیم گیرنده نخواهد بود.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، در خصوص آب بندان ها مصوبه خوبی در قالب تفاهم نامه وزیر جهاد کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه و استانداران استان های شمالی به تصویب رسیده و لازم است با هماهنگی فرمانداران و بخش خصوصی، مقدمات کار انجام شود.
وی در خاتمه تاکید کرد که باید از اراضی کشاورزی در جای جای استان حفاظت شده و از تغییر کاربری زمین ها جلوگیری به عمل آید.
به گزارش ایرنا همه ساله بمنظور تنظیم بازار میوه مورد نیاز مردم در شب عید نوروز، ذخیره سازی آن از اوایل فصل زمستان آغاز می شود.
گیلان با 28 هزار باغ مرکبات، پنجمین استان تولید کننده مرکبات در کشور است و بیشترین باغ های مرکبات در شهرستان های رودسر، املش و لنگرود واقع در شرق استان قرار دارند که شامل نارنگی، لیمو، پرتقال، نارنج و بالنگ هستند.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.