مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان روز دوشنبه درباره اجرای طرح مادران آسمانی در این استان به خبرنگار ایرنا گفت: طرح مادران آسمانی در راستای تجلیل و تکریم مادران شهید به نیابت از فرزند شهیدشان در ایام گرامیداشت روز مادر از امروز (دوشنبه) به اجرا درآمده است.
مهیار فتحی پور اظهار داشت: ارتقاء سطح انگیزه و تعلق نوجوانان نسبت به جبهه حق در تقابل تاریخی با جبهه باطل، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در جهان معاصر، آرمان های ملی، جهانی و تمدنی انقلاب اسلامی، گرامیداشت مقام شهدا و زنده نگاه داشتن یاد و نام آنها، ترویج روحیه ایثار و شهادت از طریق ایجاد انس و الفت بین جوان دانش آموز و شهدای انقلاب و گرامیداشت مقام مادران معظم شهدا از اهداف اجرای این طرح است.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، با بیان این که در اجرای این طرح اعضاء انجمن اسلامی با سرکشی و تکریم مادران شهدا در روز مادر، به نیابت از فرزند شهیدشان این روز را به آنها تبریک می گویند، تصریح کرد: دانش آموزان در این راستا، هدیه ای را به همین مناسبت به آنها تقدیم خواهند کرد.
وی با اشاره به استقبال دانش آموزان از طرح مادران آسمانی اظهار داشت: در این دیدار علاوه بر تکریم و تجلیل از مقام مادران شهدا، دانش‌آموزان گیلان برای ادامه راه و آرمان‌ های شهیدان از مادران شهید درخواست دعای خیر می‌کنند.
فتحی پور با بیان این که در اجرای این طرح، دانش آموزان به تیم های پنج و هفت نفره تقسیم شده و تحویل هدایای مادران شهدا را بر عهده می گیرند، اضافه کرد: دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در اجرای این طرح به حدود 70 مادر شهید استان هدیه تقدیم خواهند کرد.
استان گیلان دارای بیش از 390 هزار دانش آموز است.
بر اساس آمار اعلام شده بنیاد شهید، استان گیلان دارای هشت هزار شهید است.
در استان گیلان، یک خانواده دارای چهار شهید، 13 خانواده دارای سه شهید، 140 خانواده دارای دو شهید، 150 خانواده شهید دارای یک فرزند پسر و 13 خانواده شهید دارای تک فرزند هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.