مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت:زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مددجویان این نهاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: خدماتی مانند اجاره مسکن، بیمه اجتماعی، اهداء جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج مجدد، پرداخت هزینه درمان، خدمات آموزشی، سفرهای زیارتی، پرداخت شهریه دانش‌آموزان و دانشجویان دختر از جمله خدمات این نهاد برای آنها است.

وی با بیان اینکه زنان تحت حمایت کمیته امداد در اولویت دریافت خدمات به‌ویژه تأمین مسکن و تسهیلات اشتغال‌زایی هستند، اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار شهری که سن آنها زیر ۵۰ سال است و حقوق‌بگیر هم نیستند، با پرداخت حق بیمه آنها به تأمین اجتماعی، مشمول حق بازنشستگی می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های کمیته امداد را توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت دانست و تصریح کرد: سعی و تلاش ما بر این است تا با مشاوره‌های به‌ موقع و مؤثر بتوانیم تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان به‌ویژه زنان سرپرست خانوار را افزایش دهیم و به کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی آن‌ها کمک کنیم.

اهرابی با بیان اینکه یکی از روش‌های مطمئن و سازنده برای توانمندسازی و بهره‌مند ساختن از زندگی شاد و توأم با سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است، خاطرنشان کرد: پرداخت کمک‌هزینه ازدواج مجدد به زنان سرپرست خانواری که تمایل به ازدواج دارند و همچنین در اولویت گذاشتن همسران آنها که فاقد شغل و بیمه هستند برای دریافت وام اشتغال از جمله مشوق‌هایی است که برای آنها در نظر گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۶ درصد از مددجویان گیلانی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، ابراز داشت: زنان سرپرست خانوار ساکن شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه پایه و مکمل و ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از بیمه مکمل کمیته امداد بهره‌مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان افزود: سه هزار و ۸۰۰ خانوار از مددجویان گیلانی به‌ویژه زنان سرپرست خانوار مستأجر هستند که در ۱۰ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان برای اجاره مسکن به آنها پرداخت‌شده است.

اهرابی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به زنان سرپرست خانوار را یکی از برنامه‌های توانمندسازی آن‌ها برشمرد و بیان کرد: زنانی که توانایی انجام کار داشته باشند، براساس نوع علاقه آنها از آموزش‌های رایگان فنی و حرفه‌ای برخوردار و به‌ تناسب آموزش‌های دریافتی ایجاد شغل می‌کنند و تعدادی از آنها هم مرتبط با آموزش‌های دریافتی به مراکز کاریابی برای اشتغال معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.