حمیدرضا آذرپور روز یکشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: با توجه به گران شدن ارز و کاهش تمایل هموطنان به سفرهای خارج از کشور و نیز تبلیغات مناسب انجام شده در معرفی ظرفیت های گیلان، پیش بینی می کنیم امسال شاهد افزایش ورود گردشگر در کشور و از جمله این استان باشیم.
وی با اشاره به فراهم بودن سفر به گیلان از طریق جاده و آزادراه و نیز آماده شدن حمل و نقل ریلی به استان در نوروز امسال ادامه داد: یکی از شاخص های توسعه در حوزه گردشگری، فراهم سازی و تسهیل مسیرهای ترددی است که گیلان گام های موثری در این زمینه برداشته است.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ، امسال ظرفیت جدیدی به نام بومگردی، به ظرفیت های اقامتی و گردشگری استان اضافه شده و شرایط به گونه ای است که بتوانیم از ظرفیت روستاها به عنوان ظرفیت کمتر شناسایی شده استفاده کنیم و در کنار آن اقتصاد روستا متحول شده و با احیای فرهنگ ، آداب و رسوم فراموش شده در روستاها این شرایط به اشتغال پایدار در مناطق روستایی منجر شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای ساخت دو هزار واحد بوم گردی در استان تا پایان برنامه ششم توسعه افزود: هم اکنون بیش از 700 موافقت اصولی برای احداث واحدهای بوم گردی صادر شده که بخش عمده آن به بانک ها معرفی شده و تسهیلات دریافت کرده اند.
آذرپور تاسیسات بوم گردی دارای پروانه بهره برداری را دارای ظرفیت اشتغالزایی مناسبی خواند و گفت: این موضوع، بستر خوبی برای هموطنان و نیز گردشگران خارجی علاقه مند زندگی در طبیعت و روستاهای گیلان است.
به گزارش ایرنا هشت میلیون و 804 هزار و 313 نفر در نوروز 97 در گیلان اقامت گزیدند. همچنین طی زمان یادشده، یک میلیون و 536 هزار و 345 خودرو وارد گیلان شد.
در زمان حاضر دو هزار و 37 واحد تاسیسات گردشگری شامل 97 هتل، 34 هتل آپارتمان ،72 مجتمع گردشگری ، 49 مهمانپذیر، یک هزار و 413 خانه مسافر ،17مجتمع سرگرمی تفریحی، هشت واحد بومگردی،12 اسکله مسافربری، 317 واحد بین راهی و 28 اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.
شش هزار و 32 نفر شاغل در تاسیسات گردشگری استان شاغل هستند که از این تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و یک هزار و 106نفر را بانوان تشکیل می دهند؛ یک هزار و 70 اثر تاریخی از گیلان نیز به ثبت ملی رسیده و 80 رشته صنایع دستی در استان فعال است.
6029/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.