در دیدار رئیس شورای شهر رشت با مدیر عامل آب منطقه ای گیلان مقرر شد بر اساس ماده ۹ شیوه نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها و تالاب های استان، سرمایه گذار بر اساس فراخوان مشخص شود.

به گزارش ایلنا از رشت، امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت به جهت بررسی و حل موانع بهره برداری از آب بندان عینک و کانال ژ۵ به اتفاق معاونت خدمات شهر شهرداری، ریاست سازمان سرمایه گذاری و دیگر مدیران شهرداری به دیدار مدیر عامل آب منطقه ای گیلان رفت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به خرمی بابت انتصاب به عنوان مدیرعاملی آب منطقه‌ای اظهار داشت: خرمی از جمله جوانانی است که در عین جوانی تجربه‌های فراوانی را نیز کسب کرده و این دو حسن جوانی و تجربه در هر عرصه‌ای به عنوان دو بال می تواند آن مجموعه و حوزه را به پیش برد اهداف برساند.
  علوی با اشاره به جلسات سال ۹۲ با مدیر عامل آب منطقه ای اظهار کرد: در سال ۹۲ در پی جلسات و مذاکرات که با آب منطقه ای داشتیم به توافقات خوبی رسیدیم.   وی مشکلات حل نشده آب بندان عینک را به مانند بغضی در گلوی شهر دانست و افزود: شهرداری تلاش فراوانی را برای حل مشکلات مربوط به آب بندان دارد و در این هدف خود نیز مصر است و در همین راستا مشوق های مناسب از جمله بخشودگی عوارض برای پروژه‌های مربوط به این آب بندان را پیش‌بینی کرد ولی برخی از موانع حقوقی در استفاده از پهنه آبی این محدوده باعث شده سرمایه گذاران منتظر مشخص شدن این شرایط باشند.   رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تاثیر مثبت آب بندان عینک بر روی کل شهر و شهروندان افزود: شهرداری به دنبال منفعت مالی در اجرای پروژه های آب بندان عینک نیست و در این مسیر به دنبال فراهم کردن شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و فراهم کردن شرایط استفاده بهینه مردم از ظرفیت های این محدوده است.   مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان نیز با اشاره به مشکلات حقوقی آب بندان عینک تصریح کرد: در خصوص آب بندان عینک ارگان‌های مختلفی مدعی بودند و در همین راستا سازمان بازرسی استان، آب منطقه ای را به عنوان متولی این آب بندان معرفی کرد.   وحید خرمی با اشاره به ظرفیت های این آب بندان افزود: از جمله حسن های این آب بندان اتصال آن به سپیدرود میباشد که بر این اساس آب تالاب را میتوان همیشه تامین کرد.   وی اصلی ترین دغدغه آب منطقه ای در این حوزه را حفظ محیط زیست و اکوسیستم منطقه دانست.   در پایان مقرر شد بر اساس ماده ۹ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان سرمایه گذار بر اساس فراخوان مشخص شود.   در ادامه در خصوص حل مشکلات و مسئله جاده کانال ژ۵ و راهکارهای اجرایی پروژه گفتگو و بررسی شد.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.