گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ سید محمد احمدی بیان داشت: با توجه به قیمت تضمینی خرید گندم در کشور، دولت برای نانوایان دولتی پز حداقل 1200 تومان و برای نانوایان آزادپز حداقل 900 تومان برای هر کیلوگرم گندم یارانه می دهد که این منابع عظیم به لحاظ کمک به قشر آسیب پذیر جامعه جهت جلوگیری از افزایش قیمت ها از یک طرف و حمایت از زارعان گندم از سوی دیگر صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه کاهش سهم آرد نانوایان آزادپز موضوعی کشوری است، خاطر نشان کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده با شرکت بازرگانی دولتی و پیگیری مستقیم استاندار گیلان، سهم آرد نانوایان آزادپز استان تا میزان بالایی تامین شد.
احمدی با بیان این که سرانه مصرف هفت کیلوگرم آرد برای هر نانوا الزامی است، افزود: دولت برای تامین آرد نانوایان برای اسفندماه، مشکلی ندارد و درخواستمان از نانوایان این است که ضمن حفظ آرامش به امر تولید نان بپردازد و کاستی های احتمالی را از طریق اتحادیه های مربوطه انعکاس دهند.
وی از تمامی واحدهای نانوایی که با سیاست های دولت همراه بوده و در ماه اخیر دچار مشکل شدند، قدردانی و اضافه کرد: همه دستگاه ها و در راس آنها استانداری گیلان خود را موظف به خدمت رسانی به این قشر زحمت کش در جامعه می دانند.
حدود سه هزار و 700 نانوایی در گیلان فعال هستند که یک هزار و 50 واحد در شهرستان رشت است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.