مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جامعه در گرو پویایی فرهنگ آن جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، خانواده را عاملی مهم در نهادینه‌سازی فرهنگ دانست و گفت: در دنیای امروز خانواده‌ها برای مباحث فرهنگی و هنری اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

وی با بیان اینکه امروز حوزه نفوذ فرهنگ به همه ابعاد زندگی بشر کشیده شده، تصریح کرد: امروز خانواده‌های گیلانی همگام با دولت به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر ضرورت ارتقای توانمندی فرهنگی افراد در جامعه تأکید کرد و افزود: ارتقای توانمندی فرهنگی افراد به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی جامعه در بسط توسعه فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

وی در ادامه با قدردانی از متولیان برگزاری جشنواره فجر رشت، گفت: تداوم این جشنواره‌ها موجب شکوفایی توانمندی فرهنگی و هنری جوانان این شهر شده که عاملی مهم در ارتقای فرهنگ است.

چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت با اجرای ٧١ برنامه متنوع به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، از ١٢ بهمن لغایت دوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره از در بخش آموزشگاه‌های آزاد موسیقی از آموزشگاه‌های گلشن، نوا، اوج، گلداد، فریدون‌زاده، هزاردستان، زیباکناری، مضراب، خورشید، معاصر، ایزدپناه، آفرینش، طاها، آونگ و دلنوازان تجلیل شد.

همچنین از علیرضا مددی، نادر حسینی، ابراهیم صفری، مریم فرجی و شبنم جلالت به‌عنوان مسئولان انجمن‌های مختلف جشنواره قدردانی شد و در بخش عکس از سخاوت امانی، کبری علی‌پور، علی شفیعی، آرش نوربخش و آرین خوشدل تجلیل به‌عمل آمد.

در بخش آموزشگاه‌های آزاد نمایشی نیز به آموزشگاه‌های صحنه، نیکنام، موج نو، هفت و آبی نارنجی لوح یادبود اهدا شد و از محمد ابراهیم نوروزی پیشکسوت نقاشی با اهدا لوح یادبود قدردانی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.