به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، نمایندگان گیلان در هفته بیستم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور دو پیروزی و یک شکست کسب کردند که تیم های داماش گیلان و شهرداری فومن موفق شدند حریفان خود را شکست دهند اما چوکا تالش مغلوب رقیب خود شد.
بر این اساس و در جریان این رقابت ها ، تیم داماش گیلان در ورزشگاه سردارجنگل رشت و در زیر بارش باران پذیرای شهرداری همدان بود که در نهایت با نتیجه 2 بر یک حریفش را مغلوب کرد تا همچنان امیدوار به صعود به رقابت های لیگ دسته اول باقی بماند.
داماشی ها که حریف سرسختی همچون تیم خوشه طلایی ساوه را در صدر جدول به همراه دارند و برای کسب عنوان نخست این گروه شاید تا هفته پایانی با این حریف نبرد حساس و سختی را داشته باشد، برای اینکه همچنان مدعی قهرمانی این گروه باشد باید در دیدار خانگی مقابل شهرداری همدان به برتری می رسید.
با توجه به این امر، تیم فوتبال داماش گیلان در این دیدار برتر ازحریف خود ظاهر شد و گرچه در اواسط نیمه دوم گل مساوی را از شهرداری همدان دریافت کرد اما پس از آن، حملات متعددی را انجام داد تا در آخرین دقیقه وقت های قانونی این بازی به گل برتری برسد تا شانس خود را برای صعود به مسابقات لیگ دسته اول افزایش دهد.
در جریان این مسابقه که در ورزشگاه سردارجنگل رشت و زیر بارش باران انجام شد ، تیم فوتبال داماش گیلان در نیمه دوم و با حمایت طرفدارانش حملات متعددی انجام داد و در دقیقه 63 توسط میلاد پورصف شکن مهاجمش به گل برتری دست یافت اما تیم شهرداری همدان در دقیقه 72 توسط میلاد باقری به گل مساوی دست یافت.
با به ثمر رسیدن گل تساوی، تیم داماش یکپارچه حمله شد و موقعیت های زیادی را نیز برای گلزنی بدست آورد تا اینکه میثم فرزانه بازیکن این تیم موفق شد در دقیقه 90 به گل دوم و پیروزی خود دست یابد.
داماش گیلان برای اینکه رتبه اول گروه خود را کسب و به طور مستقیم به لیگ دسته اول صعود کند، کار سختی را پیش رو دارد چون باید برابر تیم های خوشه طلایی ساوه و مقاومت تهران در رشت به پیروزی برسد که البته با توجه به نتایج بسیار خوب این تیم در رقابت های لیگ دسته دوم، این کار دور از دسترس نیست.
از طرف دیگر تیم خوشه طلایی ساوه که تاکنون نتایج خوبی کسب کرده با چهار امتیاز اختلاف نسبت به داماش در رتبه اول قرار دارد و برای اینکه داماش جای این تیم را در صدر جدول بگیرد نه تنها باید خوشه طلایی را در رشت شکست دهد ، بلکه این تیم در دیدار دیگری نیز امتیاز از دست دهد تا داماش با پیروزی در مسابقات باقی مانده در رتبه اول گروه خدو قرار گیرد.
با این وجود طرفداران داماش گیلان امیدوارند که این تیم با کسب رتبه اول به طور مستقیم به لیگ دسته یک کشور صعود کند و اگر داماشی ها نتوانستند در پایان این مسابقات در رتبه اول قرار گیرند، با کسب مقام دوم در مسابقه حذفی حضور یافته و با حمایت طرفداران خود با برتری برابر تیم دوم گروه دیگر ، جواز حضور در مسابقات لیگ دسته اول را کسب کنند.
اما تیم فوتبال چوکا تالش که تا پایان دور رفت رقابت های لیگ دسته دوم نتایج خوبی را کسب کرده و یکی از مدعیان صعود بود، در دور برگشت نتوانسته تاکنون نتایج خوبی را بدست آورد و با شکست در هفته بیستم این رقابت ها، سومین شکست متوالی خود را متحمل شد.
تیم چوکا تالش که دو هفته گذشته در یک دیدار خانگی مغلوب مقاومت تهران شده بود، هفته گذشته در رشت نیز برابر داماش مغلوب شد تا فاصله این تیم از صدر جدول بیشتر و شانس این تیم برای کسب رتبه های اول یا دوم کمرنگ شود.
اما روند نزولی چوکایی ها به همین جا ختم نشد و این تیم در هفته بیستم رقابت های لیگ دسته دوم، در اهواز مقابل فولاد نوین این شهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب میزبانش شد تا در کسب نتیجه شکست هتریک کند.
البته سه شکست متوالی چوکا تالش باعث شده تا این تیم فاصله اش با صدر جدول افزایش یابد و شانس این تیم شمالی برای کسب یکی از عناوین اول یا دوم گروه خود بسیار کمرنگ شود.
این در حالیست که با توجه به نتایج کسب شده توسط سایر تیم ها شاید از هم اکنون چوکا فرصت حضور در رقابت های لیگ دسته اول را از دست داده باشد اما این تیم برای صعود از گروه خود باید در سایر بازی های پیش رو به پیروزی برسد و از طرف دیگر سایر رقبای داماش نیز در بازی های باقی مانده امتیاز از دست دهند.
تا پایان هفته بیستم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم و از گروه اول، تیم خوشه طلایی ساوه با 18 بازی و 41 امتیاز در صدر جدول قرار دارد، داماش گیلان با 18 مسابقه و 37 امتیاز در مکان دوم قرار گرفته ، تیم های مقاومت تهران و فولاد نوین اهواز نیز به ترتیب با 33 و 30 امتیاز در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند و تیم فوتبال چوکا تالش با 29 امتیاز و یک بازی بیشتر در مکان پنجم است.
اما تیم فوتبال شهرداری فومن که در دور برگشت رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم تاکنون نتایج خوبی کسب کرده، در ادامه روند رو به رشد خود به یک پیروزی دلچسب خارج از خانه دست یافت تا این تیم حتی امیدوار به صعود به رقابت های لیگ دسته اول باشد.
تیم شهرداری فومن که در دور رفت این رقابت ها جزو تیم های انتهای جدولی بود، با انجام تغییر و تحولات در بخش مدیریتی و کادر فنی این باشگاه و همچنین جذب چند بازیکن جدید ، توانسته نتایج خوبی کسب کند و هم اینک نه تنها مقام خوبی در جدول رده بندی کسب کرده، بلکه مترصد تصاحب یکی از سکوهای اول یا دوم گروه خود است.
این تیم در هفته بیستم این رقابت ها در رامشیر به مصاف تیم استقلال این شهر رفت که در نهایت موفق شد میزبانش را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا سه امتیاز شیرین خارج از خانه این بازی را کسب کند.
تیم فوتبال شهرداری فومن در پایان هفته بیستم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور نیز با کسب 27 امتیاز در مکان چهارم جدول رده بندی گروه خود قرار دارد و اگر این تیم بتواند در سایر دیدارها نیز روند رو به رشد خود را ادامه دهد، به طور حتم قرار گرفتن در یکی از سکوهای اول یا دوم این گروه برای شهرداری فومن دور از دسترس نیست.
در رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه های کشور با حضور 28 تیم در دو گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که در نهایت تیم های اول و برنده تیم های دوم به لیگ دسته اول صعود می کنند.
استان گیلان سه تیم در رقابت های لیگ دسته دوم دارد که تیم های داماش گیلان و چوکا تالش در گروه اول و تیم فوتبال شهرداری فومن در گروه دوم این مسابقات قرار دارند.
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.