اسفندیار ضیائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اتاق بازی کودک با هدف بهره ‌گیری از این ابزار تربیتی و حرکتی در جهت تحقق اهداف مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان راه اندازی می شود.
وی با بیان این که اولین اتاق بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در مرکز فرهنگی هنری شماره سه کانون پرورش فکری رشت راه اندازی شد، اظهار داشت: به دلیل بازخورد مثبت این کار، راه اندازی اتاق بازی در مراکز فرهنگی هنری کانون گیلان در دستور کار قرار دارد.
ضیائی با اشاره به نقش بازی در رشد کودک بیان داشت: نقش بازی در رشد ذهنی کودک انکارناپذیرست، بازی رفتار هوشمندانه را تقویت و زمینه ‌های لازم برای یادگیری زبان، رشد هوشی و تفکر کودک را فراهم می‌ کند.
وی اظهار داشت: روانشناسان و جامعه ‌شناسان بر این باورند که بازی در سال‌ های اولیه برای کودک بسیار حیاتی است و به جز پدید آوردن شادی، برای رشد جسمی و روانشناختی کودک اهمیت ویژه‌ای دارد.
وی در ادامه با یادآوری رسالت کانون در انتقال آموزه‌ ها با بهره‌گیری از شیوه ‌های آموزش غیر مستقیم و هدفمند خاطر نشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان در مسیر تخصصی‌ سازی مراکز فرهنگی هنری کانون تلاش می کند.
ضیائی با تشریح فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اظهار داشت: عمق بخشی به آگاهی های کودکان و نوجوانان از رسالت های کانون است؛ همچنین توجه به کتاب و کتابخوانی در برنامه های کانون پرورش فکری مورد تاکید است.
بیش از 50 هزار کودک و نوجوان در مراکز 31 گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان عضو هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.