به گزارش خبرنگار ایرنا غلامرضا یاوند عباسی عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان اظهار داشت: این شورا باید محفلی برای تدارک فعالیت های اثر بخش تر و غنای بیشتر محتوای تولید شده در حوزه ایثار و شهادت باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به سرعت تحولات در حوزه های فرهنگی، فضای مجازی و رسانه ای، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ها را به عنوان مرجع تحولات فرهنگی و سیاستگذاری در حوزه یاد شده می خواهیم.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با بیان اینکه این شورا همه اقداماتش ایجابی نیست، گفت: اگر محتوایی در هر قالبی تولید شود که مغایر با فرهنگ دفاع مقدس باشد این شورا می تواند نقش تعیین کننده در اصلاح محتوای تولید شده داشته باشد.
وی افزود: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، محلی برای یکصدا شدن فعالیت ها در استان است.
وی با اشاره به اعتبارات فعالیت های مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: طبق قانون، 20 درصد اعتبار دستگاه های اجرایی با مبادله موافقت نامه باید صرف فرهنگ دفاع مقدس شود.
یاوند عباسی خاطرنشان کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند این اعتبار را جهت دهی کند.
وی با استقبال از ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان گفت: کار فرهنگی باید متنوع، پرتکرار و مقابل چشم مردم باشد و موزه دفاع مقدس هم از این موضوع مستثنی نیست.
مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور یادآور شد: اتفاقاتی در دفاع مقدس افتاده و گیلان در آن نقش داشته که باید اینها را معرفی کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: از هنرهای ما این باشد که ایثار دفاع مقدس را به مصادیق روز ایثار پیوند بزنیم.
یاوند عباسی فرهنگ ایثار و دفاع مقدس را برگرفته از قیام عاشورا دانست و گفت: اگر فرهنگ ایثار را در دفاع مقدس بلوکه نکنیم و در زندگی مردم بیاوریم طلاق و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.
وی همچنین اعلام کرد: از بهترین روش های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای قوانین مصوب در حمایت از ایثارگران و استفاده از مدیران ایثارگر است؛ گیلان ظرفیت نهفته و مدیران توانمندی دارد و امیدوارم این استان را به عنوان یکی از استان های شاخص در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ببینیم.

** ظرفیت های مطلوب گیلان در حوزه های فرهنگی با مضمون ایثار و شهادت
مصطفی سالاری استاندار نیز در این جلسه ظرفیت های گیلان در حوزه های فرهنگی با مضمون ایثار و شهادت را مطلوب خواند و با بیان اینکه اشاعه فرهنگ ایثار نیازمند نگاهی فرابخشی است،گفت: در رسیدن به این مهم نیازمند تلاش و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی هستیم.
سالاری با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی یادواره های شهدا در نیمه دوم اسفند گفت: در برگزاری یادواره پنج سردار گیلانی که در سطح ملی اجرا می شود، باید با تجمیع برنامه ها و تمرکز بر کیفیت افزایی نسبت به حفظ شان این بزرگ مردان تاریخ معنوی کشور تلاش کرد.
وی افزود: در این خصوص باید سطح همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه تبلیغ و پشتیبانی و اجرا مشخص شود.
استاندار گیلان با بیان اینکه مراسم یادواره شهدا متعلق به مردم است، گفت: باید زمینه فراهم کنیم تا مردم شرکت گسترده در این نوع مراسم داشته باشند.
نماینده عالی دولت در گیلان به موضوع ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: به امر همسان سازی گلزار شهدا تاکید نداشته باشیم زیرا تصریح رهبر معظم انقلاب بر اصلاح قبور به سلیقه خانواده شهدا و عدم همسان سازی است.
سالاری بهسازی محیط عمومی و مسیر دسترسی به گلزار شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تا کارهای موجود در حوزه ساماندهی گلزار شهدا انجام نشده به سمت مسقف کردن گلزار شهدا نرویم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مسقف کردن گلزار شهدا در جایی انجام شود که نیاز است و به جای آن به ترویج فرهنگ ایثار با نصب نماد و کارهای فرهنگی بپردازیم.
وی درباره موزه دفاع مقدس گفت: تلاش می کنیم امسال ساخت این مرکز فرهنگی آغاز و تقسیم کار بین دستگاه ها تسریع شود تا هر دستگاهی خود را در یک بخش، مسئول بداند.
وی با ارزشمند توصیف کردن تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: جمع آوری اسناد دفاع مقدس در گیلان نیز کار خوبی است که باید مورد توجه باشد.
استاندار گیلان در خصوص راهیان نور نیز اظهار داشت: اقامت گاهی مختص گیلان در جنوب کشور ایجاد شده است.
7296/2007/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.