معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آستارا روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نبود دستگاه ایکس ری در پایانه ریلی این شهرستان در جلسه اخیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مطرح و موجب نگرانی برخی از اعضا شد و راه اندازی آن به خاطر اهمیت راه آهن بین المللی آستارا ضروری است.
سامان ساسانیان افزود: تجهیز پایانه ریلی به آن دستگاه، ضریب امنیت و ریسک کشف قاچاق را افزایش خواهد داد و عرصه فعالیت قاچاقچیان و سوداگران را تنگ تر خواهد کرد.
وی اظهار کرد: خوشبختانه ورود و خروج کالا در گمرک زمینی آستارا با تجهیزات پیشرفته کنترل و با مصادیق قاچاق، طبق قانون برخورد می شود و با تامین امکانات لازم در پایانه ریلی نیز، امنیت خاطر لازم ایجاد خواهد شد.
مدیرکل گمرک آستارا نیز در این رابطه گفت: تامین زیرساخت ها و امکانات لازم برای خدمات گمرکی در پایانه ریلی این شهرستان بر عهده شرکت راه آهن است اما گمرک با وجود نبود زیرساخت های لازم، به خاطر اهمیت راه آهن بین المللی آستارا هم اکنون در پایانه آن خدمات ارائه می کند.
رسول امیدی افزود: نیازمندی های پایانه ریلی از سوی اداره کل گمرک به مراجع لازم گزارش شده و انتظار می رود به تناسب پیشرفت عمرانی بارانداز و پایانه ریلی، تجهیزات کنترلی آن نیز فراهم شود.
راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه امسال افتتاح شد و ساخت و ساز بارانداز و پایانه ریلی آستارای گیلان به شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان واگذار شده است.
امسال تا پایان دی ماه 94 هزار و 529 تن کالا در قالب یک هزار و 453 واگن قطار، از بارانداز آن به خارج از کشور صادر و 123 هزار و 966 تن کالا در قالب یک هزار و 996 واگن وارد شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.