به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، علی داودی در همایش پیشگیری از تروما با (محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی) در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان شفت
با بیان این که سیستم تروما امروز اطلاعات زیادی را برای ما روشن و شفاف سازی کرده، افزود: بررسی تخلفات رانندگان و تجزیه و تحلیل داده های آماری، در راستای حفظ سلامت رانندگان و کاهش حوادث ترافیکی صورت می گیرد.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان بیان داشت: مداخله های پیشگیرانه می تواند در کاهش مراجعه حادثه دیدگان به بیمارستان ها، مدیریت هزینه های درمانی و جلوگیری از مرگ و میر های ناگهانی اثرگذار باشد.
وی خاطر نشان کرد: حضور افراد ویژه، در صحنه تصادفات و ... می تواند بسیاری از چالش ها و اشکالات حوزه حمل و نقل، اورژانس و بیمارستان ها را برای آنها شفاف سازی کند تا در تصمیم گیری های خود در خصوص استفاده از امکانات دولتی و بودجه بهتر عمل کنند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان غرق شدگی را یکی دیگر از برنامه های حوزه تروما عنوان و اضافه کرد: گیلان با داشتن دریا و رودخانه، در این حوزه نیز یکی از استان های حادثه خیز به شمار می آید.
رییس پلیس فرهنگ ترافیک راهور استان گیلان نیز با اشاره به اثرگذار بودن آموزش به فرزندان توسط خانواده گفت: همراهی با پلیس راه، شهروندان، مدیران و مسوولان در واقع کمک در کاهش آسیب هاست و همه باید به این اصل واقف باشیم تا فرهنگ ترافیک نهادینه شود.
فرزاد حاجی پور با بیان این که امروز موتور سیکلت سواران بیشترین آسیب دیدگان تصادفات جاده ای هستند، افزود: با مشارکت مردم و مسوولان شهرستان شفت، آمار تصادفات درون شهری این شهرستان با اصلاح نقاط حادثه خیز، کاهش یافته است.
وی مدارس را بهترین مکان برای آموزش و پیشگیری تروما با محوریت حوادث عنوان و خاطر نشان کرد: در 10 ماهه گذشته، 65 هزار دانش آموز در استان پیرامون حوادث جاده ای آموزش دیده اند.
وی از نصب هفت دوربین رصد ترافیکی در سطح شهر رشت با هزینه بیش از 4 میلیارد تومان خبر داد و یاد آور شد: رعایت قوانین و مقررات ترافیکی می تواند رانندگان و سرنشینان را واکسینه کند.
فرماندار شفت نیز در این همایش بیان داشت: برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرده تا در حوزه کاهش تصادفات جاده ای و رانندگی، تقویت شبکه امداد رسانی، فوریت پزشکی، اصلاح نقاط حادثه خیز و توسعه فرهنگ ترافیک گام های بیشتری بردارد.
محسنی با اشاره به این که چنین همایش هایی باید با توجه قرار دادن دو اولویت مهم استمرار در آموزش و الزام آموزش دهنده و آموزش گیرنده و ارایه مطالب و فراگیری آن برگزار شود، افزود: آموزش ها باید منجر به تغییر رفتار شود، در غیر این صورت تمام زحمات متولیان برگزاری دوره های آموزشی بی نتیجه خواهد ماند.
وی با بیان این که امروز پلیس راه، نسبت به گذشته و دهه های قبل به روزتر است، اظهار داشت: اکنون وضعیت پلیس راه و نیروی انتظامی بسیار خوب تر از گذشته است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.
همایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث جاده ای و غرق شدگی به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مرکز تحقیقات ترومای جاده ای و با همکاری اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان، در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان شفت، برگزار شد.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.