حجت‌الاسلام جمال یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه خدمات مشاوره دینی و آموزش مهارت های ارتباطی مؤثر و جلوگیری از رفتارهای پرخطر برای زوجین از سوی مبلغان ، مداحان و اقشار تأثیرگذار و توانمند در جهت حفظ و تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق از مهمترین برنامه‌های طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.
وی با بیان اینکه در همین راستا، کارگاه های آموزشی با حضوراستادان مجرب استان از سوی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان در حال برگزاری است، یکی از اهداف مهم این برنامه‌ها را دریافت مشاوره‌های تخصصی زوج‌های جوان و خانواده‌ها عنوان کرد.
وی یادآورشد: گیلان جزو 10 استان اول کشور در زمینه طلاق است که باید گام هایی جدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوع خانواده برداشته شود.
حجت الاسلام یاری با تأکید اینکه عمل به دستورات اسلام سبب سعادت و تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی و روایی، ایجاد محبت، مودت و عشق در زندگی نیازمند مهارت‌هایی است که آگاهی زوجین از این مهارت‌ها موجب تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی همسران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زن و مرد، بویژه در آغاز زندگی با بهره گیری از عنصر قناعت و ساده زیستی، می‌توانند در نهایت تنگدستی، پیوند مشترک خود را شیرین و بادوام کنند، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مشترک اعضای خانواده که دربن بست ها و فراز و نشیب ها، زندگی را گوارا می‌سازد و موجبات دوام آن را فراهم می‌کند رضامندی به قضای الهی است که نشات گرفته از سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان مطرح کرد: متأسفانه شاهد شکل‌گیری سبک‌های جدید زندگی در برخی از خانواده‌ها هستیم که باید تمام زوایای الگوهای غیر ایرانی و اسلامی ارزیابی و بررسی شده و همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه با هوشیاری ورود کنند.
وی با تاکید براینکه آموزش را ابتدا باید از خانواده شروع کنیم، تأکید کرد: یکی از مشکلات خانواده‌ها استفاده نادرست فرزندان از فضای مجازی است که با آموزش‌های مناسب می توان جلوی ورود آسیب به خانواده ها را گرفت.
عضو شورای فرهنگی عمومی گیلان با بیان اینکه خانواده جایگاه ویژه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، تصریح کرد: فروپاشیدن بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف دشمنان انقلاب است.
به گفته حجت الاسلام یاری؛ تصویب قوانین جامع و اصلاح گر متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی کنونی ازدواج و خانواده، آموزش مهارت‌های زندگی در مراحل مختلف از طریق نهادهای فرهنگی و آموزشی‌، فرهنگ‌سازی عمومی در خصوص شناخت خانواده سالم در کشور از طریق رسانه‌ها از عواملی است که می‌توان به آنها به‌عنوان عواملی که در کاهش طلاق مؤثر هستند، نگاه کرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.