به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت؛ بابک رمضانی اظهار داشت: بنا بر گزارش های دریافتی، اخیرا برخی افراد سودجو و فرصت طلب در پوشش لباس آتش نشانان به بهانه شارژ کپسول آتش نشانی و بازدید تجهیزات آتش نشانی ساختمان از طریق مراجعه حضوری به درب منازل و مغازه ها، تماس تلفنی یا ارسال پیامک از مردم سوء استفاده می کنند.
وی افزود: در زمان حاضر، سازمان آتش نشانی هیچ گونه مجوزی برای مراجعه به درب منازل و مغازه های شهروندان برای شارژ کپسول آتش نشانی در دستور کار ندارد، این در حالیست که عده ای افراد سودجو و با نیت سرقت لوازم ایمنی و آتش نشانی به آپارتمان های مسکونی و مغازه های سطح شهر مراجعه و با معرفی خود به عنوان آتش نشان و جلب اعتماد شهروندان، ضمن خدشه دار کردن نام آتش نشانان وارد ساختمان شده و در فرصت مناسب، به سرقت تجهیزات ایمنی اقدام می کنند.
وی خاطرنشان کرد: صرفا شرکت ها و موسسات ایمنی و آتش نشانی آن هم با اخذ مجوزهای مربوطه از مبادی ذیربط اجازه فعالیت دارند، با این همه این موسسات نیز حق ندارند لباس آتش نشانان را برتن کرده و با استفاده از نشان آتش نشانان، نام این خدمتگزاران صدیق را مخدوش کنند و اخذ هرگونه وجه اجباری توسط این شرکت ها نیز به بهانه شارژ کپسول آتش نشانی و یا ارائه سایر خدمات غیرقانونی است.
رمضانی تاکید کرد: شهروندان به این مهم توجه کنند که این سازمان هیچ گونه مجوزی برای ورود به منازل آنان ندارد مگر در هنگام حریق و حوادث که جان یا مال شهروندان در خطر باشد از این رو می خواهیم تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را برای رسیدگی به صورت مکتوب به شماره فاکس 33461756- 013 ارسال کنند.
آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت دارای 14 ایستگاه آتش نشانی است. رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.