به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا روز سه شنبه در جلسه کمیته هماهنگی هفته سلامت مردان در این شبکه گفت: سه مرکز پایش سلامت در شهر برای تشکیل پرونده سلامت مردان در سامانه موسوم به سیب دایر است و با ارائه کد ملی صاحبان پرونده به مراکز درمانی سراسر کشور، سابقه بیماری و درمانی افراد برای پزشکان قابل دسترسی خواهد بود.
نظام عباسی افزود: هفته سلامت مردان از اول تا هفتم اسفند ماه را دربر می گیرد و در این مدت با اجرای برنامه هایی برای برانگیختن حساسیت و توجه جامعه هدف به تندرستی خود تلاش می کنیم.
کارشناس مسئول بهداشت خانواده های آستارا نیز در این جلسه سنجش رایگان قند، چربی و فشار خون مردان، تعیین یک روز بدون ماشین برای تردد پیاده کارکنان به اداره ها و غربالگری سرطان در خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) را از برنامه های هفته سلامت مردان در این شهرستان اعلام کرد.
بختیار حیدرنیا گفت: کاهش کم تحرکی به عنوان یکی از عوامل بیماری های قلبی و عروقی، دغدغه سازمان بهداشت جهانی است و هفته سلامت مردان با شعار مردان فعال تر و سالم تر، فرصت مناسبی برای جلب مشارکت جامعه هدف به برنامه های ورزشی و پر تحرک است.
وی ادامه داد: تحقق همه هدف های شبکه بهداشت و درمان آستارا در گرو مشارکت مردم است و سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری از بیماری ها با برنامه های فرهنگی و ورزشی، نتیجه بخش تر از هزینه های سنگین برای ساخت بیمارستان هاست.
وی اظهار کرد: هفته سلامت زنان نیز در تقویم وجود دارد و برنامه های مختص آن در مناسبت خود اجرا می شود.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 23 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.