مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان از پیگیری طرح‌های توسعه‌ای سد مخزنی آیت الله بهجت شهربیجار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: در سالهای اخیر احداث و بهره برداری از سد مخزنی آیت الله بهجت شهربیجار از جمله خدمات ارائه شده این شرکت بوده است که در حال حاضر یکی از کیفی ترین آب های ایران برای شرب حدود 70 درصد از جمعیت شهری گیلان را تأمین می کند که طرح های توسعه ای آن نیز در حال پیگیری است.

خرمی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ما در گیلان 4 سد مهم را در گیلان شروع کرده ایم که سد شهر بیجار به پایان رسیده و سد پلرود و سد شفارود با پیشرفت بالای 67 و 40 درصد در حال انجام هستند و ساخت سد دیورش هم جدیداً آغاز شده است که تأمین آب شرب منطقه رودبار را برعهده خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران احداث 4 سد انحرافی را نیز این شرکت به بهره برداری رسانده است که آبرسانی به شبکه کشاورزی و سیستم مصرف آب در بخش صنعت و شرب را تسهیل می بخشند.

خرمی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در خصوص بهره گیری این شرکت از تکنولوژی های نوین و روز دنیا در خصوص احداث سدهای سازگار با محیط زیست در گیلان نیز گفت: این شرکت یازده سد لاستیکی را در برنامه احداث دارد که پیشرفت مجموع این سدها بالای 50 درصد است و یکی از آنها را در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد و سد دهنه سر را در سنوات گذشته افتتاح نموده ایم.

 خرمی افزود: سازگاری با اقلیم استان گیلان و کمک حال محیط زیست استان بود همچنین تقویت سفره های آب زیر زمینی و تأمین آب بهنگام برای کشاورزی از ویژگی های منحصر به فرد این سدها است.

  رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان افزود: از جمله فعالیت هایی که آب منطقه ای گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشته است ساحل سازی بود که با پیشروی آب دریای کاسپین در سالهای گذشته بویژه دهه 70 به سرانجام رسید.

 وحید خرمی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان در پایان در خصوص فعالیت های در دست انجام آب منطقه‌ای گیلان نیز به اجرای شیوه نامه های مدون آب بندانهای و لایروبی رودخانه ها تنظیم شده توسط استانداری گیلان اشاره کرد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.