فرماندار شفت گفت: استمرار در آموزش و الزام در اجرای قانون سبب می‌شود برنامه ریزی ها به ثمربنشیند و خروجی مطلوب حاصل شود.

به گزارش ایلنا از شفت، همایش پیشگیری از تروما با محوریت حوادث رانندگی و غرق شدگی با حضور محمدرضا محسنی فرماندار شفت، مونا ابروفراخ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و علی داوودی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

فرماندار شفت در این همایش با بیان اینکه بررسی و ارایه راهکارهای مناسب می‌تواند در پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و کاهش آسیب‌های ناشی از آن موثر باشد، افزود: با وجود برنامه ریزی و تلاش‌های انجام شده و حصول پیشرفت در دهه‌های اخیر ، هنوز به نقطه مطلوب حاکمیت و دولت نرسیده ایم و علاوه بر آن با شاخص های روز دنیا فاصله داریم .

محسنی با اشاره به ماده 108 برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور و راهکارها و الزامات مطرح شده در آن در خصوص فراهم شدن سازوکارهای لازم برای کاهش آسیب‌های حوادث رانندگی و ... افزود : با تجهیز و تقویت پلیس راهور و ارتقای کیفیت وسایل نقلیه و همچنین  تقویت و تکمیل شبکه امدادرسانی و فوریت های پزشکی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای می‌توان به نقطه مطلوب نزدیک شد .

وی در ادامه توسعه فرهنگ ترافیکی را یک اولویت و محور به کمینه رساندن حوادث رانندگی و خسارت های ناشی از آن برشمرد و افزود : استمرار در آموزش و الزام در اجرای قانون آن سبب می شود برنامه ریزی ها به ثمربنشیند و خروجی مطلوب حاصل شود.

نماینده عالی دولت در شفت با اشاره به اینکه این شهرستان 599 کیلومتر مربع وسعت دارد و 75 درصد جمعیت آن در بافت روستایی  و بخش قابل توجهی از این میزان نیز در مناطق کوهستانی زندگی می کنند افزود : با توجه به این شرایط مرکز فوریت های پزشکی در این شهرستان باید برخط و به فناوری های روز مجهز باشد و در این راستا با پیگیری های انجام شده در سال های 95 و 96 دو دستگاه آمبولانس پیشرفته به مرکز فوریت های پزشکی این شهرستان پیوست و بخش هایی از بیمارستان امام رضا (ع) نیز با دستگاه های جدید و مهم تجهیز شد.

محسنی در ادامه با اشاره اینکه بر اساس گزارش های دستگاه های ذیربط ، در سال 96 تعداد 17 نفر و در سال 97 تعداد 16 نفر بر اثر سوانح رانندگی در شهرستان شفت جان خود را از دست داده اند افزود: محور ملاسرا-شفت با وقوع 74 تصادف در سال جاری آمار بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده است و همین موضوع سبب شد که بهسازی و تعریض این محور پرتردد و اساسی مورد پیگیری ویژه و مستمر مسئولان شهرستان قرار گیرد که عملیات عمرانی آن هم اکنون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون 296 تصادف در شفت ثبت شده است، افزود: عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مهمترین علل سوانح در این شهرستان گزارش شده و بهبود این شرایط نیازمند آموزش و رعایت فرهنگ ترافیکی است. 

فرماندار شفت با اشاره به اینکه در سه سال متوالی برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه های این شهرستان اعتبار پیش بینی و تخصیص یافت افزود : دولت در راستای حفظ حقوق مردم شهرستان شفت و کاهش آسیب های سوانح رانندگی از هیچ کوششی دریغ نمی کند و دستگاه های ذیربط باید نسبت به انجام وظایف قانونی خود اهتمام ویژه داشته باشند .

گفتنی است در دانش پزشکی به هر نوع ضربه ، جراحت ، شوک ٬  آسیب و حادثه وارد شده بر بدن ، تروما (Trauma) گفته می شود ؛ مشروط به اینکه از خارج به بدن وارد شده باشد و عامل درونی، علت ایجاد آسیب نباشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.