به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در هفتاد و هشتمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: هرچند تا امروز تلاش همه اعضای شورا نیز این گونه بوده و همواره برای انتخاب بهترین گزینه تلاش کرده، بنابراین ما اعضای شورای اسلامی رشت از عملکرد شورا با تمام اختلاف نظرها دفاع می کنیم.
وی با انتقاد از سخنانی مبنی بر این که رشت صاحب ندارد، اظهار داشت: رشت 11 عضو شورا دارد که هر کدام بیش از وظایف کاری شان برای این کلانشهر، تلاش می کنند.
رئیس شورای اسلامی رشت خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از عقب ماندگی های رشت زمانی به این کلانشهر تحمیل شد که برخی دستگاه ها جواب درست ندادند.
صلاحیت حجت جذب شهردار منتخب شورای اسلامی کلانشهر رشت به دلیل نداشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی از سوی وزارت کشور احراز نشد؛ در نامه ارسالی از سوی وزارت کشور به رئیس شورا ، اعلام شده که شرایط حجت جذب شهردار منتخب شورای اسلامی کلانشهر رشت بر اساس آیین نامه اجرایی هیات وزیران مبنی بر داشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی، مطابقت ندارد.
در نامه وزارت کشور به شورای اسلامی رشت آمده که شورا در اسرع وقت نسبت به انتخاب شهردار این کلانشهر اقدام کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خرید آسفالت توسط مناطق شهرداری اظهار داشت: با این حال عملیات لکه گیری آسفالت با سرعت در رشت انجام می گیرد.
احمد رمضانپور نرگسی از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه بیان داشت: با هماهنگی های انجام شده حجت جذب را به عنوان شهردار منتخب رشت انتخاب کردیم، این که اینگونه جواب منفی داده اند، ربطی به ما اعضای شورا ندارد.
وی با بیان این که شهردار دیگری را برای کلانشهر رشت انتخاب می کنیم، خاطر نشان کرد: نقاط ضعفی که در دو انتخاب گذشته شهردار رشت داشتیم با تکیه بر نقاط قوت، بر اساس شایستگی برای انتخاب شهردار به توافق می رسیم.
رمضانپور بیان داشت: در یک فرآیند قانونی دو بار شهردار را بعد از استعفای مسعود نصرتی قزوینی نژاد انتخاب کردیم و این بار نیز برای انتخاب شهردار دیگر برای این کلانشهر اقدام می کنیم.
این عضو شورای اسلامی رشت در ادامه با انتقاد از وضعیت آسفالت و فضای سبز در رشت خاطرنشان کرد: ضروریست تا چند پروژه را تعطیل و برای کلانشهر رشت کاری کنیم.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت نیز در ادامه جلسه شورا در سخنانی با تاکید بر این مطلب که سوء مدیریت در شهرداری این کلانشهر بایستی برطرف شود، گفت: چندین بار اعضای شورای اسلامی تاکید کردند که حقوق نیروها در شهرداری از نیروهای پایین به بالا داده شود، آیا کار سختی است که به این موضوع عمل نمی شود؟
بهراد زاکری بیان داشت: احساس می کنم که شهرداری رشت دچار وضعیت راکد و ایستایی شده، توجه و حرکت مدیران برای تحقق بودجه به مرحله بی تفاوتی رسیده که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر 11 عضو دارد.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.