به گزارش خبرنگار ایرنا سید اسماعیل میرغضفری روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان لاهیجان اظهار داشت: موضوع رانش زمین سوستان برای اهالی این منطقه به یک دغدغه اساسی و آزار دهنده تبدیل شده و هیچ کوتاهی در راستای تامین منافع مردم و مردم این منطقه پذیرفته نمی شود و دستگاه های مربوطه باید بطور جدی پیگیر باشند تا مشکل آن منطقه هرچه سریع تر حل شود.
وی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی موظفند بانک اطلاعاتی از امکانات، ماشین الات و تجهیزات دستگاه مربوطه را به ستاد مدیریت بحران شهرستان اعلام کنند تا در هنگام بحران بتوان سریع و به موقع وارد عمل شد و از خسارت بیشتر جلوگیری کرد.
میرغضفری اطلاع رسانی و انتشار به موقع اخبار در زمان وقوع بحران برای جلوگیری از نشر اخبار متناقض ، نادرست و شایعات را مهم ذکر و اظهار داشت: در مواقع بحران اعضای ستاد باید بطور 24ساعته در حوزه خدمت خود آماده باش باشند و کوتاهی در این مورد قابل اغماض نیست و با دستگاه مربوطه برخورد خواهد شد.
وی افزود: بازرسان اداره صنعت ،معدن و تجارت در زمان وقوع بحران نظارت خود را نسبت به صنوفی که ارزاق و مایحتاج مردم را تامین می کنند ، افزایش دهند و کنترل بیشتری بر اوضاع داشته باشند.
در آبان ماه سال 1395 براثر بارندگی های مداوم و لغزنده شدن زمین ، نزدیک به 40 واحد مسکونی خانوارهای روستایی در دهستان سوستان از توابع شهرستان لاهیجان تخریب شد که قرار بود با واگذاری اراضی معوض از سوی منابع طبیعی و پرداخت تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن برای این خانواده های آسیب دیده سرپناه ساخته شود که تاکنون مشکل این افراد بطور اساسی حل نشده است.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
6029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.