گزارش روز شنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ معصومه ابتکار در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: اهمیت خانواده بر کسی پوشیده نیست از اینرو معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این رابطه وظایف خطیری دارد.
وی برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه زنان و خانواده را مبتنی بر سیاست های ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری، قانون برنامه ششم و سیاست های دولت معرفی کرد و افزود: بازنگری و اصلاح قوانین از جمله فعالیت هایی است که دنبال می کنیم.
وی پیگیری دریافت تابعیت برای فرزندانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی هستند را به عنوان نمونه ای از فعالیت های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برشمرد و گفت: به ثمر رسیدن لایحه حمایت از خانواده را با جدیت پیگیری می کنیم.
ابتکار با تاکید بر اهمیت برقراری عدالت اجتماعی در جامعه، تصریح کرد: دولت اقدام به تدوین شاخص ها و سیاست هایی در این رابطه کرده است.
وی با بیان اینکه سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده برای اولین بار در گیلان تدوین شد، عنوان کرد: در تمامی استان ها برنامه ریزی هایی در دست انجام است تا عقب ماندگی هایی که در بخش های مختلف از جمله آموزش، بهداشت و نشاط اجتماعی وجود دارد مرتفع شود.
معاون رییس جمهوری با اشاره با اینکه کار کردن برای زنان نباید مناسبتی و تشریفاتی باشد، گفت: نقشه راه برای ارتقاء جامعه زنان تدوین شده است.
وی ادامه داد: گزارش ۴۰ ساله تحولات در حوزه بانوان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدوین و پیشرفت های چشمگیر و پایدار در بسیاری از حوزه ها به وضوح در آمار مشاهده شد .
ابتکار به کلید خوردن مطالعات طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی برای جوامع آسیب دیده و در معرض آسیب در گیلان از دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت مردم و حمایت دولت آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.
وی اقدامات صورت گرفته در حوزه زنان و خانواده در استان گیلان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای حمایت از اشتغال بانوان اعم از سرپرست خانوار و سایر گروه ها همچون دختران فارغ التحصیل، آموزش هایی با همکاری سازمان مختلف از جمله فنی و حرفه ای ارائه می شود.
معاون رئیس جمهوری در رابطه با دوره های 'کسب و کار من' که به منظور آموزش مهارت بنگاه داری برای بانوان برگزار می‌شود، گفت: استان گیلان در این زمینه عملکرد خوبی دارد هرچند با آمار بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی، هنوز با هدف تعیین شده فاصله داریم.
وی استفاده از توانمندی زنان روستایی را حائز اهمیت دانست و گفت: زنان روستایی گیلان می توانند به خوبی در تولید محصولات ارگانیک نقش آفرینی کنند و از این راه به کسب درآمد بپردازند.
ابتکار با بیان اینکه از صندوق های خرد بانوان روستایی حمایت می کنیم، گفت: بانوان روستایی گیلان بسیار توانمند هستند و می توانند در کنار کشاورزی کسب و کار دیگری داشته باشند.
وی با تحسین عملکرد استاندار گیلان در زمینه انتصاب بانوان در پست های مدیریتی، گفت: رییس جمهوری بر استفاده از ظرفیت بانوان تاکید ویژه دارند و هم اکنون ۳۰ بانو در سطح معاونت وزیر یا پست های همتراز در حال خدمت هستند.
وی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از کارمندان دولت خانم هستند گفت: بنابر سیاست دولت، تا سال ۱۴۰۰ حداقل سهم بانوان از پست های مدیریتی باید ۳۰ درصد باشد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با حمایت نماینده ولی فقیه در گیلان، طرح های دولت برای کاهش آسیب های اجتماعی به خوبی اجرایی شود.

**استاندار ایده های خوبی برای توسعه گیلان دارد
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه نمی توان از زنان توقعات ۵۰ سال پیش را داشت، گفت: با نگرشی که امام خمینی (ره) داشتند، در جمهوری اسلامی به نقش اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زنان توجه ویژه شد.
آیت الله رسول فلاحتی با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت زنان فعال در حوزه و دانشگاه، گفت: باید فعالیت های زیربنایی و فرهنگ سازی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بودجه دولت برای رسیدگی به همه بخش ها و برنامه ها کافی نیست، افزود: مشارکت دادن خیرین، تشکل های مردم نهاد و به طور کلی بخش خصوصی بسیار اهمیت دارد.
آیت الله فلاحتی معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری را فردی با تجارب ارزنده دانست و گفت: تقاضا داریم برای همه استان ها نسخه های یکسانی تجویز نشود بلکه به تناسب شرایط هر استان برنامه ریزی گردد و از مشورت بانوان فعال استان استفاده شود.
وی با بیان اینکه مردگونه زندگی کردن زنان فرهنگ غلطی است که غربی ها در پی ترویج آن هستند گفت: فمینیسم خیانت به زنان است.
آیت الله فلاحتی به شهید و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه تروریستی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: این حادثه به خوبی گویای کینه دشمن از انقلاب اسلامی است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه در پیام رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آینده ای روشن برای کشور ترسیم شد، خاطرنشان کرد: دکتر سالاری ایده های خوبی برای توسعه گیلان دارد و در کنار تفاوت سلیقه هایی که ممکن است وجود داشته باشد و البته طبیعی است، از دولت برای ارتقاء و توسعه کشور حمایت خواهیم کرد.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.