به گزارش خبرنگار ایرنا معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور روز جمعه در آئین افتتاح این طرح ها گفت: چهارمین اکو پارک کشور در شهرستان آستارا قرار دارد و پیوند مردم با محیط زیست و آشنایی بیشتر با طبیعت، از هدف های این طرح هاست.
عیسی کلانتری افزود: بزرگترین اکوپارک کشور در بندر خمیر استان هرمزگان قرار دارد و اکوپارک ها در هر منطقه با توجه به وضعیت جغرافیایی، اقلیم و آب هوا ساخته می شوند.
وی بیان کرد: طرفداران غیرایرانی طبیعت نیز از برخی اکوپارک ها بازدید می کنند و با ورود بخش خصوصی می توان در راستای توسعه آنها گام برداشت و حفاظت کامل از محیط زیست، مشارکت همگانی را می طلبد.
قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان هم در این آئین گفت: برای ساخت پنجمین ساختمان اکوپارک شهرستان آستارا به وسعت 320 متر مربع، بالغ بر چهار میلیارد و 600 میلیون ریال و برای احداث پاسگاه محیط بانی این شهرستان به وسعت 80 متر مربع، یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و تنوع زیست محیطی قابل توجه در بخش های مرکزی و لوندویل، در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و در پناهگاه حیات وحش این شهرستان با بیش از یک هزار هکتار وسعت، چند راس مرال نگهداری می شود.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.