به گزارش خبرنگار ایرنا لطیفه پورمند عصرپنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته زن در فرمانداری آستارا افزود: احداث پارک بانوان آستارا با پیست دوچرخه سواری، زمین های ورزشی والیبال و تنیس به مساحت 25 هزار متر مربع در سال 94 آغاز شد اما به دلیل اختصاص نیافتن اعتبار متوقف شد.
وی اضافه کرد: توسعه سلامت زنان جامعه، حفظ تعادل جامعه از نظر امنیت و آرامش روانی و حفظ بنیان خانواده از هدف ها و مزایای ایجاد فضاهای ورزشی و تفریحی است اما مسئولان تاکنون به این امر مهم در آستارا توجه کافی نکرده اند.
وی بیان کرد: مجوز سازمان مردم نهاد خیران آستارا صادر شده است و امیدواریم این سازمان با برگزاری جشن های گلریزان برای آزادی بانوان زندانی جرائم غیر عمد هم تلاش کند و در گیلان از 32 زن زندانی جرائم غیر عمد، دو نفر آستارایی است.
پورمند افزود: امسال با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا 60 ساعت دوره آموزش رایانه و خیاطی برای بانوان برگزار شد و راه اندازی بازارچه صنایع دستی، توزیع سبد کالای نیازمندان، دیدار با مادران شهدا و جشن میلاد کوثر از برنامه های هفته زن در آستاراست.
حسن رستم زاد فرماندار آستارا هم گفت: بانوان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با خلاقیت و ابتکار فعالیت می کنند و باید از ظرفیت آنها در قالب طرح های مختلف استفاده شود و ایجاد باشگاه اختصاصی و پارک بانوان در دستور کار فرمانداری آستاراست.
سامان ساسانیان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: باید با تکیه بر محصولات بومی نظیر برنج، گیاهان دارویی و گلیم به ایجاد اشتغال برای بانوان اقدام کنیم.
هفتم تا سیزدهم اسفندماه هفته زن نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.