به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق حسنی جوریابی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: طبق قانون من حق دخالت در کار اعضای شورای شهر را ندارم اما نباید شرایط را برای انجام کاهای خارج از سیستم فراهم کرد.
وی تصریح کرد: بدلیل عدم تعیین تکلیف شهردار( چه رد و چه تایید) شخص وزیر را برای هر اتفاق خارج از عرف که در شهر من بیفتد، مسئول می دانم.
وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور بایستی فکری برای شهردار رشت بکند ، اضافه کرد: وزیر کشور باید پاسخگو باشد و اگر هفته بعد وضعیت شهردار رشت مشخص نشود استارت استیضاح وزیر کشور را می زنیم .
حسنی جوریابی با بیان اینکه در این مورد تعارف ندارم و کوتاه نمی آیم، خاطر نشان کرد: اکنون در آستانه عید نوروز شهر رشت به وجود شهردار نیاز مبرم دارد.
وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران درباره عملکرد معاون رئیس جمهوری و مصطفی سالاری استاندار گیلان دکتر نوبخت را افتخار کشور و گیلان دانست و گفت: باید با توجه به شرایط کشور ، عملکرد افراد را مورد ارزیابی قرار داد ؛چرا که طی چهار سال نخست دوره کاری دکتر نوبخت، همه چیز به خوبی پیش می رفت .
وی با تاکید براینکه معاون رئیس جمهوری برای بهبود شرایط بسیار تلاش می کند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت ایجاد شده ، مدیریت کردن این شرایط بسیار دشوار است و من مدیریت بحران نوبخت را تحسین می کنم.
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی مدیریت بحران مصطفی سالاری استاندار گیلان را نیز مثبت ارزیابی و تصریح کرد: با وجود مخالفت قبلی من با انتخاب استاندار غیر بومی برای استان ؛ برغم تمامی فشارهایی که بر ایشان وارد می شود، عملکرد خوبی داشته است.
وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان مشورت پذیر است و برای توسعه و بهبود وضعیت استان در تلاش است، افزود: شرایط کنونی ، شرایط خوبی نیست ؛ استاندار چه کاری می توانست انجام دهد که انجام نداده است .
این نماینده رشت گفت: استاندار در وضعیت کنونی وظایفش را به درستی انجام می دهد.
حسنی جوریابی در ادامه مشکل ورزش سپید رود را بحث مدیریتی آن خواند و گفت: خانم بخشی مدیریت جدید اداره کل ورزش و جوانان تلاش دارد تا وضعیت را نظم دهد و تا حدودی پیش رفته و شیب ناملایمات در حوزه ورزش در حال کم شدن است ،اما باید این رویه سرعت بگیرد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره برنج گیلان گفت: با توجه به این اوضاع اقتصادی ، برنج بایستی کیلویی18 هزار تومان خریداری شود تا پوشش هزینه های کشاورزان را بدهد.
وی 70 درصد برنج های ایرانی بازار را دارای ناخالصی عنوان و تصریح کرد: ناخالص بودن برنجی که با برند گیلان شناخته می شود، بدلیل کیفیت پایین تر و تفاوت نداشتن با برنج های ارزان تر موجب بی رغبتی مشتریان به برنج استان می شود.
وی تصریح کرد: برای رفع این معضل برای نخستین بار ردیف دولتی دیده شده و می توانیم با ایجاد بازار این مشکل را حل کنیم .
حسنی جوریابی با بیان اینکه با کیفیت ترین پرورش و تولید مرغ، مربوط به گیلان است، از عدم صدور جواز برای ایجاد مرغداری انتقاد و تصریح کرد: وقتی تمامی شرایط لازم برای این امر وجود دارد، چرا مخالفت و گفته می شود که بازار اشباع است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح هادی روستاها گفت: براساس قانون ، هر 10 سال یکبار بایستی طرح هادی بازنگری شود ، بسیاری از روستاها نیازمند بازنگری طرح هادیست اما بعضی از روستاها بیش از این زمان است که هنوز طرح هادی ان بازنگری نشده است .
نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی پسماند را یکی از مهمترین معضلات گیلان عنوان و تصریح کرد: یکهزار میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده برای ساماندهی معضل پسماند و زباله استان‌های شمالی در لایحه بودجه تخصیص یافته است.
مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که در شهریور ماه سال گذشته با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از 10 ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد، اعضای شورای اسلامی رشت نیز علی بهارمست را به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر انتخاب کردند و هنوز، با وجود گذشت نزدیک به هفت ماه، فردی به طور رسمی ، به عنوان شهردار رشت معرفی و منصوب نشده است. رشت از نخستین شهرهای ایران است که در آن شهرداری تاسیس شد؛ حاج میرزا خلیل آقا نخستین رئیس انجمن بلدیه رشت بود و پس از انتخاباتی در روز دهم بهمن ماه 1286، این انجمن تاسیس شد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد .
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.