علی باستی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از ایده های برتر در بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از رسالت های پارک های علم و فناوری، تبدیل ایده ها و اختراعات افراد به ثروت است و پارک فناوری گیلان به ایده پردازان کمک می کند تا ایده های آنان به ثروت تبدیل شده و در راستای کار آفرینی به سرمایه گذاران معرفی شده و مورد حمایت قرار گیرند.
وی با اشاره به جایگاه پانزدهمی گیلان در ثبت شرکت های دانش بنیان در کشور افزود: در حال حاضر 50 شرکت دانش بنیان در گیلان فعال هستند که در تلاشیم این رقم در سال آینده دو برابر شود.
باستی با اشاره به تلاش پارک علم و فناوری گیلان برای ارتقای تعاملات بین المللی تاکید کرد: حضور ایده پردازان و مخترعان ایرانی در نمایشگاه های بین المللی یکی دیگر از کارهای مهم پارک علم و فناوری گیلان است و در تلاشیم در نمایشگاه تجهیزات کشاورزی کشور قطر حضوری پررنگ داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ایده های خلاقانه دارایی های ناملموس است گفت: دنیای امروز دنیایی است که دارایی ها فقط ملموس نیست و شرکت های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت و آی بی ام ، دارایی های فکری دارند.
باستی با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به آموزش برای بهره برداری هرچه بهتر از ایده های نوین تصریح کرد: ثبت اختراع بعد از ارائه ایده کمک می کند تا این ایده در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته و یا در جهت راه اندازی کسب و کار جدید استفاده شود.
رییس پارک و علم و فناوری گیلان با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق در قالب شهر خلاق و فناوری های نرم اظهار کرد: با توجه به اینکه صنایع خلاق مثل صنایع دستی، گردشگری و تولید محتوا دارای ارزش افزوده زیادی هستند و بدون استفاده از ماده ای می توان با ایجاد ارزش افزوده درآمد زیادی کسب کرد، در تلاشیم که بخشی از فعالیت شرکت های مرتبط یه این سمت سوق پیدا کند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم با حضور مسئولان بندرانزلی و رییس پارک علم و فناوری گیلان از 16 ایده برتر تجلیل شد.
7471 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.