به گزارش خبرنگار ایرنا در این دیدار که روز چهارشنبه با حضور اعضای پایگاه مقاومت شهید نوروزی و هیات امنای مسجد صاحب الزمان (ع) آستارا برگزار شد، فرمانده حوزه بسیج شهری آستارا با نقل خاطراتی از رشادت های سلحشوران دفاع مقدس، شهید نوروزی را نمونه بارز شاهدان دلاور این شهرستان دانست.
سروان میثم قاسم نژاد افزود: شهدا مایه افتخار و عزت کشور هستند و گرامیداشت نام و یاد آنها و دیدار با خانواده های آن بزرگواران، رسالت خطیر مسئولان است.
رضا معاشرتی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید نوروزی نیز، جایگاه شهدا را رفیع و احترام به والدین و خانواده های آنها را ضروری دانست و بر الگوگیری جوانان از شهدا تاکید کرد.
حسن آزاد مرد و حبیب زاده از اعضای پایگاه و هیات امنای مسجد صاحب الزمان (عج) آستارا نیز که در تهیه داستان زندگی شهید نوروزی نقش داشته اند، در این دیدار خاطراتی از ایثاگران نقل کردند.
سید رضا میرنظری از همرزمان شهید عظیم نوروزی درباره این شهید به خبرنگار ایرنا گفت: ما دوستان دوران نوجوانی و جوانی هم بودیم و ادب و بزرگواری او از خاطرم محو نمی شود.
وی افزود: عظیم، متولد سال 1345 و تنها پسر والدین خود بود اما داوطلبانه و با احساس مسئولیت در قبال میهن اسلامی، به میدان نبرد با دشمن شتافته بود.
وی اظهار کرد: حدود چهار ماه با عظیم در جبهه همرزم و هم سنگر بودم و همواره به وجود این همشهری دلاور در کنار خویش افتخار می کردم و او از شهامت و شجاعت زیادی برخوردار بود.
میرنظری ادامه داد: او در ادامه دلاوری ها و جنگاوری هایش، در سال 65 در عملیات کربلای 5 در منطقه عملیاتی شلمچه به عنوان آرپی جی زن شرکت کرده بود و در دفاع جانانه از خاک میهن به شهادت رسید و روح عظیمش آسمانی شد.
او گفت: اکنون خانه این شهید گرانقدر در نزدیکی فرمانداری آستارا متروک و بی سکنه است و به خاطر وسعت و موقعیتش، قابلیت تبدیل به موزه شهدا را دارد و آرزو دارم خانه او با همت مسئولان، به موزه معرفی شهدا و آثار باقیمانده از آنها و جانبازان و آزادگان آستارا تبدیل شود.
همرزم شهید نوروزی افزود: با ایجاد موزه شهدا در کوچه مجاور فرمانداری آستارا، رفت و آمدها و بازدیدهای مسئولان، میهمانان و گردشگران به آن موزه باعث رونق و توسعه محله خواهد شد و اهالی نیز از برکت ایثارگران، بیشتر بهره مند خواهند شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و نام نورانی 166 شهید، 615 جانباز و 71 آزاده بر آسمان آن می درخشد.
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.