مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: پروژه قزوین، الموت به تنکابن مطالعات زیست‌محیطی ندارد و باید متوقف شود تا به محیط زیست و گونه‌های جانوری محدوده طرح آسیب نزند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن پسندیده در این نشست ضمن بیان ایرادات فنی و زیست‌محیطی پروژه قزوین به الموت و تنکابن اظهارداشت: در اجرای طرح‌های ملی باید هم مقررات و قوانین تعیین شده اجرا شود و هم اینکه پروژه‌های مطالعات زیست محیطی داشته باشد تا ادامه کار با مشکل مواجه نشود.

پسندیده اضافه کرد: ما متولی صیانت از محیط زیست هستیم و باید مراقب باشیم تا اجرای طرح های عمرانی آینده محیط زیست را با چالش مواجه نکند و اجرای همه پروژه های ملی از جمله راه قزوین به الموت و تنکابن نیازمند پیوست زیست محیطی است.

وی گفت: وقتی پروژه بزرگی انجام می شود باید مطالعات کامل داشته باشد و این پروژه متاسفانه مطالعات زیست‌محیطی ندارد و باید پرسید چرا در این شرایط بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

پسندیده اظهارداشت: این طرح مطالعات زیست محیطی ندارد و باید اصلاح شود زیرا بخشی از جاده از مسیری عبور می کند که بهترین زیست بوم و کلنی زیستی استان در این محدوده است که آن را تخریب می کند.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: به اعتقاد ما باید به جای این جاده مسیر موجود بهسازی شود و در نهایت اگر قرار باشد تکمیل شود باید در سازمان محیط زیست تهران تصمیم گیری شود تا بتواند ادامه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.