به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ کیاست سپهری در آیین معارفه فرمانده جدید دریابانی شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: ساماندهی شناورها برای استفاده هرچه بهتر و ایمن تر مردم و گردشگران ورودی به گیلان از دریاها در ایام سفرهای تابستانی و نوروزی و همچنین ساماندهی شناورهای صیادی و جلوگیری از صید غیرقانونی همواره در دستور کار مرزبانی گیلان قرار داد.
وی با بیان اینکه صید و صیادی در گیلان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست افزود: متاسفانه به دلیل وجود نابسامانی در اوضاع صیادی و صید در دریاها ، برخی افراد با شناورهایی که در اختیار دارند اقدام به صید می کنند و با توجه به اینکه ساماندهی این بخش از مطالبات مردم و مسئولان است در تلاشیم وضعیت صید و صیادی به گونه ای ساماندهی شود که تعادل در صید ایجاد شده و از صید بی رویه نیز جلوگیری شود.
سرهنگ سپهری با تاکید بر اینکه همگان باید خدمتگزاران خوبی برای مردم باشند تصریح کرد: مردم با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن نشان دادند که قدردان و پشتیبان انقلاب و رهبری بوده و لایق خدمتگزاری هستند و ثابت کردند که نسبت به نظام رابطه اعتقادی دارند و در لحظه های حساس عمر چهل ساله انقلاب، از نظام مقدس جمهوری اسلامی پشتیبانی کرده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کردند.

** زمینه های استفاده صحیح از دریا برای مردم فراهم شود
در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: باید زمینه های استفاده و بهره برداری صحیح از دریا در همه بخش های صیادی و گردشگری برای مردم فراهم شود.
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین افزود: باید موانع موجود بر سر راه صیادی و گردشگری در شهرستان برداشته شود و نمی توان با وجود موانع قانونی در سر راه صیادی و گردشگری، از نیروی انتظامی انتظار داشت فقط نظاره گر تخلفات باشد .
وی تصریح کرد: مجموعه نیروهای مسلح نظامی و انتظامی مایه افتخار نظام جمهوری اسلامی هستند و امروز نیروی انتظامی در همه بخش های دریابانی و مرزبانی و عملیات و سایر بخش ها با هیچ نیروی نظامی و انتظامی در دنیا قابل مقایسه نیست .
حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی همواره برخورد مهربانانه با مردم داشته اند گفت: با توجه به شرایط موجود در بندرانزلی و به تبع آن درآمد فصلی مردم از مشاغل صیادی و گردشگری، باید علاوه بر فراهم سازی زمینه های توسعه این مشاغل موانع موجود بر سر راه آن به صورت منطقی برطرف شود.
به گزارش ایرنا در مراسمی با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی استان سرهنگ اسماعیل خود خروج به عنوان فرمانده دریابانی شهرستان بندرانزلی معارفه و از تلاش های سرهنگ محمدعلی پورتقی
فرمانده سابق دریابانی بندرانزلی تقدیر شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.