به گزارش ایرنا، فرهاد دلق پوش عصر سه شنبه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، در ادامه بازدیدهای دوره ای خود از واحدهای صنعتی در بازدید از یکی از شرکت های تولید انواع رنگ های صنعتی با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، تاکید کرد: اختصاص 60 درصد از صنعت رنگ به مواد اولیه نشان از اهمیت تامین این مواد در صنعت رنگ و کاربردی متنوع و گسترده این محصول دارد.
وی ادامه داد: این در حالی است که به دلیل نبود برخی واحدهای فرآوری، صاحبان صنایع رنگ، برخی محصولات مورد نیاز خود را تا پنج برابر قیمت از کشورهایی مانند چین و هند تامین می‌کنند.
وی هزینه بالای انتقال دانش فنی، تجهیز خطوط تولید و زمان بر بودن برگشت سرمایه در شرایط تحریم را از عوامل فرسایش صنایع دانست و گفت: اینجاست که نقش مدیران کارآمد صنایع بیش از پیش ملموس بوده چراکه، مدیریت یک مجموعه صنعتی در شرایط عادی با شرایط تحریم بسیار متفاوت است.
وی با تاکید براینکه امروز نمی‌توان با همان استراتژی دوره عادی و نبود تحریم‌ها به صنعت نگریست تصریح کرد: باید با رویکردی ویژه تر و متمایز از شرایط عادی از پیچ تحریم‌ها به سلامت گذر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: اغلب کالاهایی که تولید می‌شود به رنگ نیاز دارند و این صنعت تولیدات بسیاری را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: در صورتی که صنعت رنگ به جایگاه حقیقی خود در کشور دست‌یابد، ظرفیت بسیاری در تولید و ارزش افزوده ایجاد می‌شود.
دلق پوش با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع گفت: توسعه صنایع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بالا زمینه توسعه اقتصادی و ارتقای بهره وری سایر بخش های تولیدی در کشور را نیز فراهم می آورد و از اینرو، با تکیه بر آن می توان به ارتقاء بخش تولید و تجارت استان که به تبع آن افزایش رشد اقتصادی را به دنبال دارد، دست یافت.
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان بیان کرد: سازمان صنعت معدن تجارت با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، ثابت و تسهیل در صدور مجوز طرح های توسعه و پیگیری پیرامون اجرایی شدن کامل منابع تخصیصی مالی(مکاتبه با استانداری) و همچنین رفع موانع پیش رو در تامین مواد اولیه (باثبت سفارش کالا) اقدامات لازم را در جهت حمایت از صنایع اعمال خواهد نمود.
بیش از 3 هزار و 100 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.